کوسه ای در مخزن زندگیتان بیندازید!

ژاپنی ها عاشق ماهی تازه هستند . اما آبهای اطراف ژاپن سال هاست که ماهی تازه ندارند . بنابراین برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن قایق های ماهی گیری ، بزرگ تر شدند و مسافت های دورتری را پیمودند. ماهی گیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می کردند به همان میزان آوردن ماهی تازه بیشتر طول می کشید . اگر بازگشت بیش از چند روز طول می کشید ماهی ها دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه این ماهی را دوست نداشتند . برای حل این مسأله ، شرکت های ماهی گیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه کردند. آنها ماهیها را می گرفتند و آن ها را روی دریا منجمد می کردند . فریزرهای این امکان را برای قایق ها و ماهیگران ایجاد می کردند که دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.
اما ژاپنی ها مزه ماهی تازه و منجمد را متوجه می شدند و مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند . بنابراین شرکت های ماهیگیری مخزنهایی را در قایق کار گذاشتند و ماهی ها را در مخازن آب نگهداری می کردند. ماهی ها پس از کمی تقلا آرام می شدند و حرکت نمی کردند . آنها خسته و بی رمق ، اما زنده بودند.
متاسفانه ژاپنی ها هنوز هم می توانستند تفاوت مزه را تشخیص دهند ! زیرا ماهی ها روزها حرکت نکرده و مزه ماهی تازه را از دست داده بودند . باز هم ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند . پس شرکت های ژاپنی چطور می توانستند این مشکل را حل کنند و ماهی تازه بگیرند
اگر شما مشاور آنها بودید چه می کردید؟
برای نگه داشتن ماهی تازه ، شرکتهای ماهی گیری ژاپن هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی ، در قایقها استفاده می کنند اما حالا آنها یک کوسه کوچک به داخل هر مخزن می اندازند . کوسه چند تایی ماهی می خورد ، اما بیشتر ماهی ها با وضعیتی بسیار سرزنده به مقصد می رسند . زیرا ماهی ها تلاش کرده اند .
پس :
به جای دوری جستن از مشکلات به میان آنها شیرجه بزنید
در مخزن زندگیتان کوسه ای بیندازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *