امروز با یکی از مشتریان جلسه داشتم ، بر خلاف قرارداد می خواستند که مدت زمان گارانتی دوبرابر شود. ، می گفتند که شما که به سیستمتان اطمینان دارید چرا دو برابر گارانتی نمی کنید ؟ بعد هم تهدید می کردند که اگر دو برابر گارانتی نکنید ، ضمانت نامه های شما را اجرا می گذاریم. یعنی به نظر می رسد که تا به حال حتی با یک شرکت نرم افزاری هم کار نکرده اند.

حسابی عصبانی شده بودم. عصبانیتی که هنگام شنیدن حرف زور به آدم دست می دهد. صحبت از ناکارآمدی سیستم می کردند، اما وقتی رفتم بیرون از جلسه دیدم که با گزارش های سیستم بهساد ، ارسال محموله می نمایند.

هنگامی که به آنها گفتم که واقعا اگر سیستم کار نمی کند چرا گزارش ارسال محصول به مشتری را استفاده می کنید واقعا حرفی برای گفتن نداشتند. به نظر می رسید که خجالت کشیدند.

واقعیت این است که بسیاری از کارمندان ضعف های خود را پشت ادعای ناکارآمدی سیستم پنهان می کنند. و بسیاری از مدیران ناآگاه نیز از ترس پیمانکار به کارمند خود پناه می برند. یاد داستانی می افتم که آقای عباسی از مدیران موفق شرکت یاسان تعریف می کردند. می گفتند که همواره عده ای کارگر هستند که در کارگاه با گچ بر روی ورقهایی که باید بریده شوند خط کشی می کردند. القصه وقتی که برق قطع می شد ، بسیاری از کارگران که کار آنها وابسته به برق بوده کار خود را تعطیل می کردند. از جمله همین کارگرهای خط کش ، و وقتی که به آنها اعتراض می شده است که چرا کار نمی کنید می گفتند خب برق رفته است.

حالا شده حکایت ما که چه سیستم مشکل داشته باشد و چه نداشته باشد، عده ای کارمند خود را پشت ناکارآمدی های خود در استفاده از سیستم پنهان می کنند و متاسفانه مدیرانی که…

شاید تقصیر ما بود که از اول تخفیف زیادی به آنها دادیم. شاید از اول تقصیر ما بود که چرا با آنها کار کردیم و به توصیه دوستانه دیگران مبنی بر اینکه بیش از نصف حق الزحمه خود را دریافت نخواهیم کرد اهمیت ندادیم.

جریان را برای دکتر که توضیح دادم گفت از اول هم نمی بایست در جلسه می ماندی ، حیف از وقت نبود ؟


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *