کار داوطلبانه

حدود ۱۰ سال است که شرکت هپکو از مشتریان وفادار و خوب بهساد بوده است. جدای از افت و خیزهایی که روابط دو شرکت در مدت گذشته داشته است و با اغماض از اشکال‌هایی که گاه در مورد آن‌ها داشته‌ایم، روابط دو شرکت همیشه در سطح توسعه یافته‌ای برقرار بوده است و شاید به همین دلیل در بسیاری از مراسم آن‌ها دعوت می‌شویم.

از جمله این مراسم می‌توان به همایش پیاده‌روی معلولان اشاره کرد که با حمایت شرکت هسکو (خدمات پس از فروش هپکو) به عنوان روز کار دواطلبانه برای آن‌ها تعیین شده بود و تعداد زیادی از هم‌کاران هسکو هم به منظور پشتیبانی از این حرکت اجتماعی و فرهنگی مشارکت داشتند. در این راهپیمایی، حدود دویست و هفتاد نفر از توانخواهان جسمی/حرکتی، نابینایان و معلولان ذهنی و … حضور داشتند که در پایان نیز مراسم از شور و شعف خاصی برخوردار شد!

این کار ارزشمند در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با این هدف صورت گرفته بود که علاوه بر گسترش دیدگاه افراد سازمان، به جامعه گفته شود که معلولان فقط نیازمند غذا و کمک‌های مادی نیستند. معلولان مانند همه افراد جامعه به نشاط و تفریح و شاید بیش از همه به روحیه خوب احتیاج دارند. نکته جالب توجه در این همایش پیاده‌روی این بود که با توجه به توزیع آب‌میوه و آب و سایر تنقلات هیچ‌گونه پلاستیک و یا بطری آب و … در طبیعت به جای نمانده بود و این دقت معلولان و سازمان‌های مردم‌نهاد و البته شرکت هسکو را در حفظ سلامت و پاکیزگی محیط زیست به خوبی نشان می‌دهد.

شرکت‌ها (از جمله بهساد) لازم است بدانند که دنیا به تجارت و کسب درآمد خلاصه نمی‌شود و باید از زخم‌هایی آگاه باشند که در جامعه وجود دارند و بهبود آن‌ها به عنوان یک وظیفه (و نه لطف) نیازمند حرکت همه جانبه شرکتها نیز محسوب میشود.



 


 


 

۲ دیدگاه

  1. Dear Mr Avaj
    I checked out both of the blogs and to be honest with you i liked this one more than the English one.
    You DO write very well and the subjects you ve written about here are interesting subjects.
    Thank you very much for sharing this with me and i hope you go on writing and sharing your ideas more often.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *