یک استثنا به نام هپکو

عرض شود که :

  • همیشه وقتی با همکاران بهسادی صحبتی می‌کردیم، به این نتیجه می‌رسیدیم که در بین مشتریان بهساد در اراک، شرکت هپکو یک استثنا است. شرکتی که به فناوری اطلاعات به عنوان یک سرمایه‌گذاری نگاه می‌کند و آن را هزینه نمی‌بیند. وقت زیادی صرف آن می‌کند و مدیریت آن به توسعه سیستم‌های اطلاعاتی تعهد بالایی دارد و این تعهد را می‌توان در صرف بودجه ، وقت و تفکر برای توسعه سیستم‌ها و رفع چالش‌های مرتبط به خوبی مشاهده نمود. پس از خصوصی شدن هپکو نیز همواره یکی از دغدغه‌های اساسی ما، ادامه روند قبل است که آیا مدیریت جدید روال قبل را ادامه می‌دهد و یا خیر. الآن که حوزه بازاریابی خود را در سطح کشور گسترش داده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که نه تنها هپکو در اراک یک استثنا بوده است، بلکه یکی از انگشت شمار سازمان‌هایی در سطح کشور به شمار می‌رود که توانسته به توفیق بالایی در توسعه فناوری اطلاعات دست‌یابد. این موفقیت نتیجه تعهد مدیریت، سخت کوشی و سلامت اخلاقی مدیران میانی و برون‌سپاری صحیح و تعامل و تعهد پیمانکاران توسعه سیستم آنها بوده است. جالب توجه اینکه بهساد نیز تنها شرکت فناوری اطلاعات استان مرکزی بود که همکاری وسیعی با شرکت هپکو داشت. متاسفانه فرهنگ مرکزگرایی در کشور باعث شده بود که نه تنها دیگران که حتی دوستان شرکت هپکو و خود ما نیز از موفقیت نسبی به دست آمده غافل باشیم.
  • گرچه تصمیم کبری (به معنی بزرگ) گرفته بودم که از نظام صنفی چیزی ننویسم اما برگزاری آتی مجمع عمومی سازمان در هفته آینده باعث شد که کمی ذهنم مشغول این موضوع از یاد رفته شود. شاید تواضع و فروتنی اکثریت هیئت مدیره و شاید هم عدم اطلاع رسانی آن‌ها (به واسطه شوق خدمت‌رسانی و مشغولیت بیش از حد) باعث شده که من از زحمات و نتایج تلاش‌های این عزیزان خبر موثقی نداشته‌باشم هر چه فکر می‌کنم بیشتر به این نتیجه می‌رسم که از کوزه همان برون تراود که در اوست!
  • به توصیف همواره، شدید شده‌ایم. تلاش برای گسترش بازار و پاسخگویی به نیازهای پشتیبانی مشتریان فعلی، مسائل ساختمان و مشکلات نقدینگی، روزگار پر صبر و تحملی را برایمان رقم زده‌است. صبر بر ادامه تلاش‌ها و تحمل ناملایمات.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *