اولین روز کاری و …

عرض شود که:

فردا اولین روز کاری بهساد در سال جدید است. کارها شروع شده اند ، با شدت هر چه تمام تر و از همه سخت تر این حجم وسیع از کار است با شرایط انتقال به محل جدید کار و مشکلات راه اندازی ساختمان جدید بهساد موسوم به New Behsad. هر چه نگاه می کنم بازهم دهها کار انجام نشده وجود دارد.

در ۶ سال فعالیت بهسادسابقه نداشته است که بخواهیم در روزهای نوروز این مدت تعطیلی داشته باشیم، با اینکه خود در مدت نوروز درگیر امور اجرایی ساختمان بودم، با اینحال این حس تعطیل بودن، خیلی اذیتم میکرد.

 

دیروز دو کارگر از برادران متعهد افغانی آورده بودیم که میبایست ساختمان را تمیز میکردند. نظارت بر کار را هم سپرده بودم به یکی از دوستان، رفتم دیدم که از انجام کار راضی نیستم، مجبور شدم که خود دست به کار شوم و تا حدودی مشغول نظافت.

گاهی این ایراد به من وارد میشود که از آن مدیرانی هستم که در اجرای خیلی از کارها دخالت میکنم و آن را به خود وابسته می کنم. شاید روحیه کمالگرایی من باعث این دخالتها میشود، با اینحال تا حدی این ایراد را بر خود وارد میدانم . از طرف دیگر ممکن است این ایراد مطرح شود که این کار در شان یک مدیر نیست که به عنوان مثال همراه با سایر کارگران کف ساختمان را جارو کند. من این ایراد را وارد نمیدانم. اعتقاد عمیق دارم که هم بر اساس پیروی از بزرگان دین، و هم به منظور درک شرایط کاری همکاران ] و نهزیردستان[ یک کارآفرین [و لزوما نه یک مدیر] باید از در نظر گرفتن شخصیت کاذب برای خود به شدت حذر کند و با درک شرایط اجرایی به منطقیساختن تصمیمها و احیانا ایرادهایی که به دیگران وارد مینماید، اقدام نماید. سایهنشینی و راحتطلبی، یکی از عوامل ایجاد انتظار بیجا از دیگران است. این که میگویند “سایهنشین دستغالهاش تیز است” لابد بی حکمت نیست.

 

پاورقی : دستغاله به وسیلهای آهنین برای چیدن علف گفته می شود

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *