این روزها در تفکرات من …

عرض شود که :

  • دوستان زیادی از من می‌پرسند که چرا به گربه‌ها میپردازم، البته من قبلا یک بار هم از سگ‌ها نوشته بودم. من فکر می‌کنم نوشتن از سگ و گربه خواص زیادی دارد. حداقل کمی برای انبساط خاطر فایده دارد. بهتر از این است که بخواهم از عمرو و زید بگویم. با این‌حال دیروز یک گربه سیاه بزرگ هم آمده بود به حیاط شرکت. با دوستان هزار و یک فکر و خیال در مورد او کردیم. اما آمد یک نگاهی کرد و دوری زد و رفت. همین!
  • سرمای زمستانی شدیدی است. برخی از کارخانجات صنعتی منطقه که از مشتریان ما نیز هستند رسما تعطیل شده‌اند. مطالبات معوقه ما هم که روز به روز انباشته‌تر می‌شود. شرایط موجود برایم غیرقابل تحلیل است. تعطیلی تولید به بهانه مصرف!. یک راه‌حل غیر سیستمی مقطعی و کوتاه مدت که اثرات بلندمدت بسیاری دارد. این که حرمت تولید و کار رعایت نمی‌شود، یک آسیب فرهنگی‌است. باور من این است که کار و یادگیری و پیشرفت با هیچ باوری تعطیل شدنی نیست و ایجاد تعلل در آن گناه‌کبیره‌ای است که به ما و نسل‌های بعد از ما آسیبهای جدی می‌رساند. در هر حال من از دوستان و همکاران خودم که در این شرایط بسیار سخت و با وجود کاستی‌هایی که به ما تحمیل شده است، به ایجاد ارزش افزوده مشغول هستند، تشکر می‌کنم.
  • این روز‌ها به بهانه برخی پروژه‌های پیشنهادی مشغول مطالعات تکنولوژیک شده‌ام. سرعت تکنولوژی به شکل غیرقابل باوری در حال افزایش است. این سرعت حیرت آور ما را در استفاده از تکنولوژی‌های ابداع شده و یادگیری آنها دچار زحمات بسیار می‌کند. گسترش ابعادی تکنولوژیک در کنار ایجاد همگنی در فضای تبادل اطلاعات ، رویکردهای تخصصی را گسترش خواهد داد. این شرایط جهانی باعث می‌شود که شرکت‌های کوچک و متوسط تمرکز تکنولوژیک بیشتری پیدا کنند.
  • هنوز به دنبال مسئول دفتر هستم. اعتراف می‌کنم که کمی در این مورد دچار وسواس شده‌ام و هرگاه که این وسواس به سراغم آمده ، بدترین انتخاب را داشته‌ام. با چند نفر نیز مصاحبه کرده‌ام که علیرغم ویژگی‌های بسیار خوبی که داشته‌اند ، نمی‌دانم این وسواس باعث شده که فعلا به آنها پاسخ نگویم و یا آن ایراداتی که یافته‌ام اصولی است. امیدوارم دوستانم در این زمینه به من کمک کنند. در هر حال از آنجا که در انتخاب مسئول دفتر، باید بیش و پیش از توجه به توانمندی‌های کارکردی به رویکردهای رفتاری پرداخت، حسابی دچار مشکل شده‌ام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *