دیشب بود که با دکتر رفته بودیم سایت شورای عالی انفورماتیک و وضعیت شرکتهای اراکی دارای مجوز را در بخش شرکت ها بررسی می کردیم. قبلا هم در مورد اظهارات خارج از واقعیت یک شرکت نوشته بودم . اما به نظر می رسد که این درد یک درد تقریبا عمومی است که به برخی از مصداق های آن می پردازم :

  • برخی شرکت ها ۱۰-۱۵ نفر را به عنوان پرسنل خود فهرست کرده اند که البته همه هم دارای تحصیلات عالیه هستند! اما در مجموع امتیاز زیر ۱۰۰ امتیاز از شورای عالی انفورماتیک گرفته اند ، دم خروس را نگاه کنیم و یا قسم حضرت عباس را ، اینکه نمی شود ،اگر شرکتی ۱۰-۱۵ نفر کارمند داشته باشد ، باید امتیازی فراخور داشته باشد و نه ۷۰-۸۰ !
  • من نمی فهمم وقتی که دانشگاه اراک که فقط در یک سال اخیر دانش آموخته کارشناسی مهندسی نرم افزار داشته است، چگونه شرکت های اراکی فارغ التحصیل کارشناس ارشد کامپیوتر از دانشگاه اراک را به عنوان مدیرعامل و کارمند جذب کرده اند. بیشتر که دقت کنیم متوجه می شویم که این دانشگاه اراک ، کارشناسی برق الکترونیک ، کاردانی کامپیوتر حتی دیپلم کامپیوتر! و بسیاری فارغ التحصیلان دیگر هم داشته است که مدیران و اساتید محترم این دانشگاه تا به حال از آن خبر نداشته اند.
  • بعد از سایت شورا ، به سراغ سایت شرکت ها رفتیم. البته که بسیاری از شرکتهای اراکی از داعیه داران طراحی وب سایت با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا هستند! اما قطعا به دلیل مشغله های بسیار زیاد از طراحی اصولی و درست وب سایت خود باز مانده اند و حتی گاه از Yahoo و Hotmail برای سرویس Email خود استفاده می کنند. قاطعانه می توان گفت که وب سایت برخی از شرکت های کامپیوتری اراکی دارای مجوز از شورای عالی انفورماتیک، در صورت وجود از غیر حرفه ای ترین ، مشکل دارترین و نامناسب ترین وب سایت هایی هستند که می توان در دنیای وب پیدا کرد.اگر چه عدم رعایـت اصول طراحی وب ، تکنولوژی پایین ، لینک های بدون مرجع و انواع خطا در وب سایت یک شرکت فناوری اطلاعات که داعیه طراحی وب دارد ، یک گناه محسوب می شود، اما گناه کبیره این شرکت ها در حوزه اطلاع رسانی درست و به هنگام شده می باشد که از آن غافل می باشند.

آنچه که گفته شد را من از مصادیق بی هویتی صنفی می دانم. باور عمیق دارم که سازمان نظام صنفی رایانه ای وظیفه دارد پیش و بیش از هر چیز با پرداختن به گسترش صداقت حرفه ای اعضای خود ، زمینه ساز ایجاد و رشد هویت صنفی اعضای خود باشد. اعتقاد دارم که سازمان نظام صنفی مسئول می باشد که شرکت های عضو صنف اززمینه پیشرفت تکنولوژیک برخوردار باشند. به راستی اگر انتظار دریافت سهم بیشتری از بازار را داشته باشیم ، اول از همه باید از خود شروع کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *