| |

یکی مرد جنگی!

چند سال پیش بود که آشنایی در امور مالی یکی از مشتریان، از من خواسته بود که برادرش را در بهساد جذب کنیم و با این که می‌دانستم برادرش در یکی از همین دانشگاه‌های شنگول و منگول درس می‌خواند در معذورات قرار گرفته بودم که حداقل برای مصاحبه دعوت کنم!

در ابتدای جلسه هم به واسطه آشنایی مطابق غر زدن‌های همیشگی که «نیروی خوب کیفی پیدا نمی‌شود و گرنه نیروی کار که بسیار است» و از این جور حرف‌ها کمی صحبت کردیم و طرف هم خیلی با اعتماد به نفس گفت: «درست می‌فرمایید، یکی مرد جنگی به از صد هزار»!

خوشم آمد. یک جورایی همدلی در آن لحظه باعث شد که به او اعتماد پیدا کنم و وارد مصاحبه تخصصی شوم. البته در پایان مصاحبه مایوس شدم و دریافتم که این بنده خدا هم یکی از همان هزاران هزار است!

در اراک به دنبال جذب نیروی برنامه‌نویس و یا پشتیبانی نرم‌افزار جامع مدیریت اطلاعات و آمار (اتوماسیون آماری) هستیم که این خاطره یادم آمد. اگر آشنایی سراغ داشتید، معرفی کتید. اگر هم سایت معتبر و پر مراجعه‌ای می‌شناسید که بتوان در آن آگهی جذب نیرو منتشر کرد، سپاس‌گزار خواهم شد که معرفی بفرمایید.

 

 

۱۰ دیدگاه

  1. البته نیروی کیفی هم بسیار است. اما به نظرم خواندن همین مطالب و نظراتی که در این وبلاگ می‌نویسید برای عدم مراجعه آنها به شما کفایت می‌کند!

    1. نه هر که چهره برافروخت، دلبری داند
      نه هر که آینه سازد، سکندری داند
      نه هر که طرف کله کج‌نهاد و تند نشست
      کلاه‌داری و آیین سروری داند

      هزار نکتهٔ باریک‌تر ز مو این‌جاست
      نه هر که سر بتراشد قلندری داند

  2. جوینده یابنده ست مهندس امیدوارم شخص مناسبی پیدا بشه ، هر چند پیدا کردن نیروی خوب سخته ولی نگه داشتنش هم در آینده سخت تره … کسی که کارش رو بلد باشه و به خودش اعتماد داشته باشه نیاز به مصاحبه و آشننا و … نداره قطعا خودش رو توی شرکت شما جا میکنه و شما رو هم راضی میکنه …

    1. به طور کلی مدیریت و همراهی با منابع انسانی یکی از مشکل ترین کارهای هر مدیر است. این کار در شرکت های نرم افزاری به دلیل خصوصیات خاص اخلاقی افراد این محیط ها سخت تر هم هست.
      البته من اعتقاد دارم که هم شرکت باید مناسب افراد باشد و هم افراد مناسب بهساد. ما باهم کار می کنیم نه برای هم. امیدوارم شخصی پیدا بشود که رضایت دو جانبه به وجود بیاید.

  3. با سلام
    با توجه به حرفای شما که کاملا درست می فرمایید ، نیروی کیفی کم هستش ولی سوال من اینجاست چرا خودتون اون نیرو رو به سبک کار شرکتتون و تبدیل آن به نیروی با کیفیت مدنظرتون پرورش نمیدهید!

    1. سلام

      درست می فرمایید. بخشی از برنامه های اجرایی بهساد شامل آموزش و ارتقای همکاران فعلی نیز می شود. اما به طور کلی مشکل ما این هست که با وجود آموزش همکاران فعلی نیاز ما به نیروی انسانی کماکان زیاد است.

  4. بحث این پست معرفی کارجو و یا سایت تبلیغاتی هست که در هر دو مورد پاسخ بنده منفی هست ولی واقعیت اینه در شهرهای به غیر از پایتخت اگر نیروی بسیار خوبی وجود داشته باشه یا برای خودش کار میکنه یا به پایتخت نقل مکان می کنه و نیروی خوب به سختی پیدا میشه. بنابراین به نظرم در این شهرها باید به یکسری استاندارد حداقلی قناعت کرد. شما در مورد کارمندان دولت بسیار نوشته اید حالا مقایسه کنید غالب کارمندان دولتی در ادارات تهران را با شهرستان ها. کسانی که در تهران هستند دانش بیشتری دارند، به این دلیل که خوبهای شهرستان ها به تهران آمده اند البته استثنا هم که …
    شخصاً در یکی از شهرستان ها برای مجوزی به یکی از ادارات مراجعه کردم پس از یک ماه و نیم مشورت کارمند با رئیس و رئیس با کارمند و جلسه و بر و بیا، دوستان متوجه شدند که اصولاً دادن این مجوز در حوزه اختیارات آنها نیست! دیدم این حدود یک میلیون حقوقی که به اینها میدهند مصداق واقعی حیف و میل بیت المال است! (هر چند تهران هم آش دهن سوزی نیست ولی بهتر از سایر جاهاست.)

    1. چند سال پیش من در مورد تهرانی یا شهرستانی نوشته بودم. شاید باید آن نوشته ها را بازبینی کنم. من تاکنون به بیش از ۹۰ درصد مراکز استان ایران سفر کردم. واقعیت این است که تفاوت چندانی میان تهران و شهرستان در مجموع ندیدم. در تهران به خیلی از ادارات رفته ام که از شهرستان ها عقب تر بوده‌اند و به بسیاری از شهرستان ها رفته ام که خیلی پیش رو بوده اند.
      بر عکس آن هم بوده. شهرستان هایی هم رفته ام که واقعن از تهران و سایر شهرها عقب تر بوده اند…
      اما در مورد نیرو درست است که نیروهای کیفی در شهرستان کم تر هستند. اما شرکت های مناسب هم کم هستند و به نظرم می رسه که این تا حدی توازن برقرار می کنه..

    2. جدیدا خوبهای شهرستان ها مستقیم به کشورهای دیگر می روند و نیازی نمیبینند وقتی قرار نیست در شهر خودشان کار کنند و سرمایه و پول در مرکز جمع شده چرا کلا به کشور دیگری نروند ؟

  5. سلام
    من سایت ایران تلنت رو برای ارائه آگهی پیشنهاد میکنم
    به نظرم سایت بسیار خوب و حرفه ای است و افراد حرفه ای هم عموما به این سایت رجوع می کنند
    از دوستان خود بنده بسیاری از طریق همین سایت موقعیت های کاری مناسب پیدا کرده اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *