|

پایان (برخی از) مشکلات

وب سایت بهساد را خیلی سال است که تغییر نداده‌ایم. مصداق همان ضرب المثل معروف کوزه‌گر و کوزه شکسته. انصافن که خیلی اوراق هم است. چندی پیش اعلام مناقصه هم کردیم که به نظر می‌رسد چون شرایط سختی تعیین کرده بودیم، جز یکی-دو نفر کسی داوطلب نشد. آن یکی دو نفر هم  تجربه کاری مورد انتظار ما را  نداشتند.

الغرض بالاخره یک نیم‌چه پروژه داخلی تعریف کردیم با کاهش سطح توقعات. سعی کرده‌ایم از عکس‌ها و نمادهای موجود در اینترنت کم‌تر استفاده کنیم (البته استفاده کرده‌ایم). برای همین روی برخی عکس‌ها خودمان کار می‌کنیم.
وقتی می‌خواستیم که از مزیت تجاری و البته کیفیت نرم‌افزارهای بهساد و  کاری که بر روی آن‌ها انجام داده‌ایم صحبت کنیم. خیلی سعی شد تا طرحی متناسب با موضوع داشته باشیم. اول می‌خواستیم از خون‌دلهایی بگوییم که برای ساخت نرم‌افزار به جان‌زده‌ایم. از شب بیداری‌ها و فلاسک‌های چای و نسکافه و پاکت‌های سیگاری که صرف فکر کردن روی کوئری‌ها و الگوریتم‌ها و رفع باگ‌های عجیب و غریب شده.  در شش و بش این فکر بودیم که به این نتیجه رسیدیم که به‌تر است از فضای بهساد خارج شویم و به فضای مشتری برویم که حس مشترک بیشتری را در بر دارد. واقعیت این است که یکی از لذت‌های کار ما در حل مشکلات مشتریان است و باید این موضوع را به نحوی بیان می‌کردیم. با این‌حال نباید از عنصر صداقت نیز غافل می‌شدیم.
می‌خواستیم صادقانه بگوییم درست است که ما برای رفع دردسرها و اعصاب خردی سازمان‌ها فعالیت می‌کنیم. اما انصافن معجزه نمی‌کنیم که هیچ، گاه اگر  ۴ مشکل را حل می‌کنیم، به جای آن ۱ مشکل جدید هم اضافه می‌کنیم. درست است که برآورد عملکردمان مثبت است!! اما مطلق نیست. به ضعف‌هایمان قبل از این هم اعتراف کرده‌ایم.

با کلی بحث و نظرخواهی، در نهایت این عکس را برای یکی از صفحات وب سایت جدید بهساد طراحی کردیم!

 

پایان برخی از مشکلات

۲ دیدگاه

  1. سلام

    من متخصص تبلیغات و یا چیزی حتی نزدیک به اون هم نیستم اما به عنوان شخصی که دورادور وبلاگ شما رو دنبال کرده و از نوشته های شما لذت می بره دوست دارم نکاتی رو که به ذهنم میرسه برای شما بنویسم :

    صداقتی که سعی می کنید در تبلیغات داشته باشید شایسته قدردانی است اما فکر می کنم ابراز اون در این حد باعث میشه در چشم گروه هدفتون عجیب و غیرعادی به نظر برسید ( انتظار این نوع برخورد و این حد از صراحت رو ندارند ) و احتمالا از شما دوری می کنند ( حداقل بخشی از اونها ) .

    و در مورد ته سیگارهایی که در اون صفحه قرار دادید ، اولین احساسی که در بیننده ایجاد می کنه حس خوبی نیست و بار منفی با خودش داره ، و ایضا عبارتی که بکار رفته به شکلی اینطور القا می کنه که اعتماد کافی در شما نسبت به خروجی کار وجود نداره.

    موفق و پیروز باشید

  2. سلام
    از ابراز نظر و انتقاد سازنده شما بسیار سپاسگزارم. انتقاد شما درست است. در خود بهساد و در بین دیگر دوستان نیز این بحث بود. از طرف دیگر برخی دوستان دیگر هم بر متفاوت بودن تبلیغ نظر دارند و اینکه ما می خواهیم به نحوی بگوییم که همیشه یک نفر متفاوت است. البته اگر این تفاوت با تاکید بر جنبه های مثبت باشد بهتر است که باز هم باید روی آن فکر کرد.
    به هر حال بسیار ممنون و سپاسگزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *