بهساد در سالی که گذشت

آن‌ها که من را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که چندان اهل سنت نیستم و بنابراین نوروز، آن‌چنانی که بعضی به آن تعصب دارند، چندان برایم مهم نیست. این سال‌ها (و شاید هم از گذشته) نوروز دارای کارکردی اقتصادی در فعال سازی بخش مصرف عمومی بازار (لباس و شیرینی و توریسم و …) بوده است و متاسفانه در سایر بخش‌های اقتصادی و اداری یک توقف تقریبن یک‌ماهه به وجود می‌آورد.

اینکه جشن نوروز دارای چنین کارکردی میباشد، احتمالن بخشی از آن به چاههای نفت و پولهای بادآورده بر میگردد و بخشی هم دارای ریشههای تاریخی میباشد که پرداختن به آن در تخصص و صلاحیت من نیست.

به هر ترتیب، تغییر سال و آمدن نوروز بیش از هر چیز برای من دارای یک کارکرد میباشد و آنکه، یکسال گذشت و یک سال به رفتن نزدیکتر شدیم. چه کردیم؟!

در ابتدای سال نوشته بودم که سال ۹۰ برای بهساد بازی در وقت اضافه خواهد بود. سالی که شاخص رضایت مشتریان تعیین کننده ورود بهساد به لیگ برتر شرکتهای نرمافزاری بوده است و حالا در این مرحله از عبور هنگامی که کیلومتر شمار به عدد ۹۱ نزدیک میشود، باید صادقانه به خود جواب دهیم که آیا ما به کسب رضایت مشتریان رسیدهایم؟

پاسخ به این سئوال در این لحظه برایم دشوار است. به یقین این سئوال پاسخ دو حالتی بلی یا خیر ندارد. در مورد برخی از مشتریان کلیدی میتوانم اذعان کنم که تا حد زیادی به اهداف رضایت مشتریان دستیافتهایم. پر افتخارترین لحظه سال ۹۰ برای من زمانی بود که مدیر یکی از کارفرمایان بزرگ در یکی از مجامع گسترده، بهساد را به عنوان یک شرکت خوب معرفی نمود و از عملکرد ما اظهار رضایت نمود.

اما در مورد برخی دیگر از مشتریان….نه! باید اعتراف کنم که عملکرد ما در مقابل برخی از مشتریان و حتی در مورد پول گرفتن از آنها میتوانسته خیلی بهتر از این باشد. ما هنوز مشتریانی داریم که در عملکرد ما موارد نارضایتی را بیان میکنند.

در مجموع از نظر رضایت مشتری باید تحقیق و تعمیق بیشتری داشته باشیم تا بتوان در مورد آن اظهار نظر نمود. شاید یک نظرسنجی و یا جلسات شفاف و رودر رو با مشتریان بتواند ما را به جمعبندی در مورد رضایت آنها برساند.

اما از سایر جهات، سال ۱۳۹۰ برای بهساد سالی سخت ولی به نسبت خوب محسوب میشد. در این سال نظام برنامهریزی مالی را شروع کردیم که خوشبختانه میزان تحقق اهداف را از ۴۸% در اولین دوره اندازهگیری ابتدای سال، به ۸۳% در آخرین دوره اندازهگیری رساندیم. رسیدن به این شاخص مسئولیت سنگینی را بر متوجه بهسادیها مینماید. چرا که حفظ و افزایش این شاخص کاری به شدت سختتر از رسیدن به آن خواهد بود.

در بخش تولید، ارتقای هر چند محدود تکنولوژی تولید نرمافزار از موارد مثبت محسوب عملکرد بهساد میشد و در بازاریابی گشایش حوزههای جدید را در دستور کار قرار دادیم. از این جهات من سال ۹۰ را سالی در جهت پیشرفت ارزیابی میکنم.

اما در سالی که گذشت نقاط قابل بهبودی نیز در عملکرد ما وجود داشت. توسعه و برنامهریزی منابعانسانی یا نمره قبولی نمیگیرد و یا نهایتن با ارفاق میتوان به آن ده داد و به کارگیری نظام برنامهریزی تولید و کنترل پروژه بر خلاف تاکیدهای همیشهای که بر آنها داشتهام ضعیفترین حوزه عملکردی بهساد بوده است که جای ارفاق هم برای قبولی آن وجود ندارد.

آنچه که به آن یقین دارم این است که نقاط قوت بهساد نتیجه عملکرد خوب همکاران بهسادی من بوده است که لازم است در پایان این فصل از زمان از زحمتها، شبنخوابیها و تدابیری که داشتهاند صمیمانه سپاسگزاری کنم و اذعان کنم که در بسیاری از موارد این همکاران مایه مباهات و غرور من هستند.

در مقابل مسئولیت اشکالها، کاستیها و نواقص و مشکلات بهساد به طور مستقیم بر عهده من میباشد که به این دلیل لازم است از همه همکاران و دوستان و ذینفعان عذر خواهی کنم.

 

 


 

۲ دیدگاه

    1. طبق اصول بازرگانی من باید در مورد ابراز ارزش ریالی بهساد شفاف باشم. اما فعلا سیاستی برای اعلام علنی آن اتخاذ نکرده ایم. اگر تمایل به خرید سهام داردید، می توانیم در آن صورت اسناد مالی را ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *