مواردی که باید بلد باشیم

پیشتر نوشتهام این موضوع را. به دلیل اهمیت موضوع و اینکه شاید خوانندگان جدید این مطلب قدیمی را نخوانده باشند، دوباره مینویسم. از پرداختن به حاشیه‌ها خودداری می‌کنم. اصل مطلب چند جمله است. برای این‌که بتوانید کار کنید این مطالب را نه تنها باید بلد باشید بلکه باید به طور کامل حفظ و مسلط باشید.

هم‌چنین کلیه بخش‌نامه‌های مرتبط سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری و … به درک شما از فضای کسب و کار کمک زیادی می‌نماید.

اگر بلد نباشید؟

  • اگر قانون تجارت را بلد نباشید، در انجام مسئولیتهای حقوقی و کیفری دچار خطا خواهید شد. عمل نکردن به مفاد قانون تجارت، متضمن مجازات است.
  • اگر قانون مالیاتهای مستقیم و بخشنامههای مرتبط و آرای وحدت رویه مربوطه (چون برخی بخشنامهها با آرای وحدت رویه باطل شدهاند) را بلد نباشید. در امور مالیاتی نمیتوانید از حقوق خود به طور کامل و جامع دفاع نمایید.
  • اگر قانون تامین اجتماعی و بخشنامههای مرتبط و آرای وحدت رویه مربوطه (چون برخی بخشنامهها با آرای وحدت رویه باطل شدهاند) را بلد نباشید. در امور مربوط به سازمان تامین اجتماعی نمیتوانید از حقوق خود به طور کامل و جامع دفاع نمایید.

واقعیت این است که اگر قانون را بلد نباشید سرتان کلاه میرود. در همه ادارات و حتی در مراجعه به وکیل! فکر نکنید که وکیل دلش برای شما خواهد سوخت و با مشاوره حقوقی از وی میتوانید کار خود را پیش ببرید. زمانی میتوانید از یک وکیل و یا مشاور حقوقی کمک بگیرید که خود بر موضوع کاملن مسلط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *