بازخورد

یکی از مسائل بسیار مهمی که برای هر نویسنده وبلاگ وجود دارد، مفید بودن مطالب او برای دیگران است. از طرف دیگر من فکر می کنم که وبلاگ سازمانی همانطور که قبلا هم نوشته ام باید دارای کارکرد ایجاد حافظه سازمانی است و اعتقاد دارم که وبلاگ سازمانی  می تواند شامل خبرهای (حتی کم اهمیت سازمان هم باشد). فکر کردم که بهترین راه حل برای بازنگری چگونه نوشتنم ایجاد یک نظر سنجی باشد. خیلی دوست دارم بدانم که نظر دیگران در مورد نوع نوشته های روزنوشتهای بهساد چیست؟ برای ارائه نظر ارزشمند خود می توانید از بخش نظرات ( برای نظرات توضیحی) و یا نظر سنجی پیش بینی شده ( برای نظرات گزینه ای ) استفاده نمایید.

۱۳ دیدگاه

  1. از محبت شما بسیار ممنون هستم. فکر می کنم که اگر دیگران می دانستند که با این ابزار ارتباطی می توان چه دوستان خوبی مانند شما پیدا کرد، حتما به آن اهمیت می دادند.

  2. نوشتن وبلاگ مزایای بسیاری داره. باعث افتخار من هست که از طریق وبلاگ نویسی با شما آشنا شدم آقای آواژ و خیلی خوشحالم که فرصت آشنایی بیشتر رو با هم پیدا کردیم.
    در مورد وبلاگ بهساد هم مطمئن باشید که رویه مناسبی را در پیش گرفتید. اکثر شرکت های نرم افزاری دنیا از اون معروف ها و پولدارها گرفته تا شرکت های کوچک و غیر معروف از وبلاگ به عنوان یک رسانه برای ارتباط با مشتریان و پیشرفت کارشون استفاده می کنند. در ایران فکر میکنم بیشتر بخاطره بسته بودن شرکت ها و البته تفکرهای مدیران از وبلاگ استفاده نمیشه. همینه که تعداد وبلاگ های شرکت های نرم افزاری ایرانی از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمیکنه و وبلاگ بهساد در این زمینه تا به حال پیشرو بوده.
    امیدوارم این تلاش شما باعث بشه تا بقیه شرکت ها هم به فکر استفاده از وبلاگ سازمانی برای خودشان بیفتند.

    1. @ایمان: بسیار از محبت شما ممنونم. به همچنین من هم از آشنایی با دوستان خوبی مثل شما خوشحالم. امیدوارم که جدای از وبلاگ نوشتن و یا ننوشتن شرکت ها به شفافیت فکر کنند و حتی ما نیز در بهساد بتوانیم شفاف تر باشیم.

  3. وب‌نوشت شما عالی است. تجربیات شما به درد برنامه‌نویسان و مهندسان نرم‌افزار، کسانی که می‌خواهند شرکتی راه‌اندازی کنند و کسانی که شرکت دارند می‌خورد و واقعاً در این وانفسای کمبود محتوای فارسی غنیمتی است. من حتی فکر می‌کنم مطالب وب‌نوشت شما (به همراه وب‌نوشت‌های دیگر مثل رادمان و ایده‌گستران و و کسب‌وکار نرم‌افزار که امیدوارم بیشتر فعالیت کند!) تصویری است از وضعیت کسب‌وکار نرم‌افزار در ایران که می‌تواند در تحقیقات دانشگاهی یا نوشتن راهنماهای ویژه‌ی این کار استفاده شود.

    خسته نباشید عرض می‌کنم و امیدوارم بهتر از پیش ادامه دهید.

  4. تعهدی که نسبت به وبلاگ نویسی دارید با توجه به حجم زیاد کارهایتان واقعاً ستودنی ست. در مورد محتوای مطالب نیز در در بعضی موارد( مانند نوشته های چند قسمتی) واقعا جامع است .به خصوص برای کسانیکه تازه وارد بازار کسب و کار شده اند مفید است. ولی در بعضی موارد کمی شعاری مینویسید.در نوشته های سالهای قبل بیشتر از عکس استفاده کردید که این موضوع جذابیت روزنوشتها را دوچندان میکند.
    پاینده باشید

  5. من بسیار از نوشته‌های شما استفاده می‌کنم. این‌که به‌عنوان یک مدیرعامل وقت می‌گذارید و می‌نویسید بسیار جای تقدیر و تشکر دارد. شخصا نوشته‌هایی که در مورد مشکلات صنعت نرم‌افزار ایران می‌نویسید برای من جذاب‌تر از سایر نوشته‌های‌تان است. موفق باشید.

  6. @ سید علا سبزپوش، پاکزاد، علی نعمتی شهاب :

    از محبت و راهنمایی شما سپاسگزارم. امیدوارم بتوانم لیاقت این را داشته باشم که خوانندگان خوب و فهیمی مانند شما را حفظ کنم و از نظرات ارزنده آنها استفاده کنم

  7. نمی دانم از کی و چطور خواننده وبلاگ شما شدم. همین را می دانم که پیدا کردن وبلاگتان به من کمک کرد که بفهمم:
    – کسانی هستند که مثل من و مثل ما فکر می کنند.
    -کسانی هستند که با آنها “درد مشترک” دارم.
    – کسانی هستند که در مورد بسیاری از مسائل که در مورد آن هیچ دانشی ندارم، آنقدر می دانند و تجربه کرده اند که می توانند مطلب خوبی در مورد آن بنویسند و با خواندن ان نوشته ها چیز یاد گرفت و راه نرفته را طی کرد.
    -کسانی هستند که می توانند مسائل را از زاویه دیگری که از دیدت مغفول مانده بررسی کنند و زوایای جدیدی را برایت آشکار کنند.
    – کسانی هستند که فقط غم نان ندارند، به اعتلاء فرهنگ کسب و کار هم می اندیشند و به رسالت خویش ایمان دارند.
    همین!

  8. @علی واحد: از محبت شما بسیار سپاسگزارم و امیدوارم که شایستگی مطالبی را که فرمودید داشته باشم. برای رادمان و شما در دستیابی به اهداف متعالی خود، آرزوی موفقیت و بردباری دارم.

  9. یقینا مفید
    یکی از اصلی ترین محرک هایی که باعث شد برای شرکتم وبلاگی با ماهیت سازمانی ایجاد کنم ؛ یقینا وبلاگ بهساد بود.
    شاید همه مطالب وبلاگتان را ؛ به علت کم سوادی ام البته ؛ نخوانم . ولی همیشه کلیت وبلاگتان را دوست دارم و به نظرم یکی از بهترین نمونه های موجود بلاگ سازمانی هستید

  10. @میلاد: از محبت شما سپاسگزارم. ای کاش ایرادات من را هم شما و هم سایر دوستان بیشتر متذکر می شدند که تا بیشتر به اصلاح خود بپردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *