پورتال و چند سوال

آخرین شورای عالی اطلاع رسانی نسخه ای کامل از نرم افزار تولید پورتال را به صورت رایگان منتشر کرد ، چیزی که خیلی تعجب آور بود ، در این رابطه چند مسئله باید بگویم :

  • اول از همه اینکه این همه تبلیغ لینوکس و نرم افزار (Open Source ) چه شد ؟ چرا نرم افزار تهیه شده در محیط دات نت است ، پس سیاست گذاری های کلان کجا رفت ؟ خون ما را به شیشه کردند که باید در محیط Linux با جاوا برنامه نویسی کنید و ….
  • اگر شما می خواستید این نرم افزار را مجانی پخش کنید ، این هزینه هایی که استانداریهای مختلف متحمل شدند و در مجموع سر به صدها میلیون تومان در کل کشور می زند ، صرف چه شده است ؟ درست است که بخشی از این هزینه های صرف شده نیز به جیب بهساد رفته ، اما واقعا نمی شد از اول این کار را انجام داد ؟
  • روند انتخاب و خرید این نرم افزار چه بوده است ، سایت تکفا در حال حاضر با همین نرم افزار اداره می شود ، به نظر می آید که قابلیت های بسیار بیشتری در بسیاری دیگر از نرم افزارها وجود دارد.
  • نکته بسیار مهم اینکه در کنار هر پورتال ، سیستم دیگری وجود دارد به نام سیستم خدمت رسانی الکترونیک ، که درست است که در تعامل با نرم افزار پورتال برخوردار نیست ، اما هماهنگی آنها نیز خالی از فایده نخواهد بود ، پس تکلیف آن قسمت چه می شود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *