مشکلاتی از جنس کار

عرض شود که:

دلم می‌خواست که می‌توانستم راحت‌تر بنویسم. واقعیت این است که گاه در این روزنوشت‌ها به شدت احساس جاتنگی می‌کنم. مگر نه این‌که گاه عادت داریم در خلوت خود بغض کنیم و به زمین و زمان بد و بیراه بگوییم، دوست می‌داشتم این جا آنقدر جا داشت که خودم را چنان بنویسم که در درون احساس می‌کنم. مخلص کلام این‌که فضای کسب و کار در کشور ما روز به روز به سوی مرزهای شکست اخلاق پیش‌ می‌رود و دغدغه حفظ اخلاق را داشتن همواره از چند سو دچار تهدید و تحدید می‌شود. هم از سوی خود که باید اندیشید که رعایت حرفه‌ای صداقت و رعایت صداقت حرفه‌ای تا کجا و کی دوام می‌آورد و گاه که دچار لغزش می‌شوم احساس می‌کنم که بوی گندیدگی گرفته‌ام و از خودم بدم می‌آید و هم از سوی دیگران آن زمان که به سادگی و گستاخی دروغ می‌گویند و حرمت کلمه را لِه می‌کنند که مشمئز کننده است و دردناک. و چه سخت رفتاری است دروغ شنیدن و دم بر نیاوردن و حساب کار به فردایی وا نهادن که تا سپیده‌دم آن هزار تصمیم و خشم و غضب را کتمان کنی و صبح که آتشفشان خشمی صادقانه فوران کند خود را شماتت کنی به بی‌صبری و عدم رعایت اصول روابط اجتماعی و مدیریت. حرفه‌ای. و چه سخت‌تر کرداری است شماتت خود و پرهیز و عدم توجیه این که دروغ مصلحتی گاه مجاز است. و چه دشوار مدیریتی است “مدیریت بر خود”


از این مقدمه غُـرآلود که بگذریم این روزها در بهساد فشار کاری بسیاری زیادی وجود دارد که همکاران متعهدم خوشبختانه همیاری و همکاری خوبی داشته‌اند که لازم است صمیمانه از آن‌ها تشکر کنم. پس از مدت‌ها که تصمیم گرفته‌بودیم که جمعه‌ها کاری نباشد، این جمعه به همراه همکاران بهسادی و (جمعه گذشته به تنهایی) مشغول انجام کارهایی بودیم که دیرکرد آن‌ها مشکلاتی را به وجود آورده بود. جالب اینکه یکی از مشتریان ساعت ۹ شب جمعه گذشته با بهساد تماس گرفت و گفت که فکر می‌کردم که باید کسی این موقع در شرکت باشد. من با تمام وجود برای رفع مشکلات و حذف تاخیرات به وجود آمده خود را متعهد می‌دانم و از هیچ اقدامی فروگذار نخواهم کرد

باور دارم که ریشه اصلی مشکلات فعلی در اثر کارکرد نادرست نظام برنامه‌ریزی و کنترل پروژه در تمام ابعاد ۹ گانه آن بوده است که با جلسات برگزار شده، برای آن تمهیدات خاصی در نظر گرفته‌ شده. قصد دارم تا حصول نتیجه هر روز چند ساعتی را به کنترل برنامه‌‌‌های تولید و اطمینان از کارکرد صحیح سیستم برنامه ریزی اختصاص دهم.

خوشبختانه وجود مشکل نشانه خوبی از حرکت است. درست است که کشتیها در بندرگاه جای امنتری دارند و آسیب نمیبینند، اما کشتی را برای بندرگاه نساختهاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *