و سرانجام کار شروع خواهد شد؟!

عرض شود که:

  • با این‌که بهساد از هفتم فروردین ماه کار را به صورت جدی شروع نمود، اما کشور و مشتریان به صورت رسمی تعطیل بودند و فرصتی دست داد که کمی به مسائل خیلی داخلی بهساد رسیدگی کنم. از جمله اینکه سیستم Server ها را به طور کامل بر روی ابزار VMWare پیادهسازی کردیم که منجر به ایجاد صرفهجویی قابل ملاحظهای در زمینه کامپیوتر و UPS شد. بنا داشتم که نظام مدیریت فرآیندهای اداری و مستندات را هم ساماندهی کنیم که کار پایینتر از انتظار من انجام شده و یحتمل آن را به هفته(های) بعد موکول کنیم.

    بالاخره با پشت سر گذاشتن روز مبارزه با طبیعت (همان سیزده به در) از پس فردا (چون فردا به دید و بازدیدهای درون اداره‌ای خواهد گذشت) می‌توان امید داشت که کار در کشور نیز به نحوی شروع شود. تعطیلات طولانی عید واقعا ضرر اقتصادی مهلکی برای کشور به حساب می‌آید و جا دارد حالا که بر اهمیت کار و تلاش در امسال تاکید می‌شود به طور عملی فکری هم به حال کاهش شدید این تعطیلات بی‌ثمر و پر هزینه شود که بیش از این فرهنگ کاهلی و تنبلی در جامعه گسترش پیدا نکند. (اگر کسی با نمایندگان مجلس آشناست، به آنها سفارش کند و یا اگر میشود بیاییم برای آن یک کمپین راهاندازی کنیم)

  • فردا جلسه هیات مدیره داریم و من باید برنامه عملیاتی سال ۱۳۸۹ خود را برای تصویب به هیات مدیره ارائه کنم. گرچه به نظر کمی دیر میرسد و اینکار باید در اسفند ماه گذشته انجام میشد. اما برنامهمحوری از هر زمان که شروع شود مفید خواهد بود. امیدوارم هیات مدیره نیز در مورد برنامه و اجرای آن در طول سال ۱۳۸۹سختگیری لازم را داشته باشد.
  • گرچه برنامه عملیاتی ۱۳۸۹ هنوز به تصویب نرسیدهاست اما کارهای اجرایی آن را از فردا شروع خواهیم کرد. احساس میکنم که در سال گذشته کمی از جدیت در کارها کاسته شدهبود و امیدوارم امسال جدیتر به مسائل پرداخته شود. از جمله این مسائل بحث ارتقا تخصصی در تمام بخشهای بهساد میباشد. به منظور ارزیابی مستند توان تخصصی افراد، برای ۱۲ ماه آینده، امتحانهای تخصصی در نظر گرفته شده که به تناسب حوزه کاری هر فرد، همه بهسادیها مورد آزمون قرار خواهند گرفت. نتیجه امتحان علاوه بر اینکه در شرایط پیشرفت افراد تاثیر زیادی خواهد داشت، به طور مستقیم نیز در نظام پرداخت نقش خواهد داشت.

    مورد دیگری که باید در مورد آن بیگذشت بود، بحث تاخیرات است. اگر بخواهیم در جهت کسب رضایت مشتری تلاش کنیم، باید تاخیرات خود را به حداقل برسانیم و تاخیر را به منزله یک گناه کبیره مانند دزدی محسوب کنیم. کاهش تاخیرات در دو جنبه برنامهریزی و انجام کار مفهوم خواهد داشت. طبیعی است که وقتی صحبت از برخورد با تاخیرات میشود، خواه ناخواه زمان برنامهریزی شده برای انجام کار افزایش مییابد و این خود به نحوی تاخیر پنهان محسوب میشود. پس بنابراین کاهش تاخیرات به معنای کاهش در زمان برنامهریزیشده برای انجام کارها و تعهد به انجام کار در آن زمان با کیفیت لازم و کافی خواهد بود.

    من خود را نسبت به خود، بهساد و دیگران متعهد میدانم که با تمام توان و اختیارات خود در دو زمینه بیان شده (ارتقای تخصصی و کاهش تاخیرات) از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و از هر حرکت در این جهت حمایت کنم و انتظاری جز این نیز از سایر همکاران نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *