سال ۱۳۸۹، سال رضایت مشتری

 

آن فصل که شب، عنفوان ستاره شد

خورشید در لنگرگاه سرد آرمیده بود

یلدا، شعور زمین بود، در افزونگی برف

سرما، تکرار روزمرگی قطبستان شب بود

 

باهار

خرامان که رسید

خورشید، به اقیانوس وجود ما وزید

و ماهی‌ها

آغاز سبز زمین را تبریک می‌گفتند

 

زمان پیوسته به صورت خطی در حرکت است و تغییر سالها بهانههایی هستند برای ما که به تحول و تغییر در خود بیندیشیم. تا ساعاتی دیگر سال ۱۳۸۸، با تمام اتفاقات خاص خود به پایان می‌رسد. سالی که من عملکرد بهساد در آن را مثبت ارزیابی می‌کنم و بر خلاف اتفاقات پیرامون بر اساس اصل طلایی هرگز نباید شرایط محیطی را سرزنش کرد، به اصلاح ساختارها و فراساختارها پرداختیم. با اندکی تلاش وضعیت بحرانی نقدینگی بهبود یافت و مسائلی مانند برنامه‌ریزی و کنترل پروژه فرصت طرح موضوع یافتند و آرامش بهتری در فضای کاری شرکت ایجاد شد.

در کنار این نکات مثبت همواره از ضعف‌های خاص خود نیز برخوردار بوده‌ایم که باید توجه بیشتر و به‌تری به آن‌ها داشت. اعتراف می‌کنم که در سال ۱۳۸۸ در زمینه رضایت مشتریان بیرونی شرکت و مشتریان داخلی شرکت با ضعف‌هایی روبرو بوده‌ایم و در مواقعی نتوانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را کسب کنیم. اگر از دیدگاه فرآیندهای داخلی نگاه کنیم، درون بهساد نیز افراد مشتری هم‌دیگر محسوب می‌شوند و فرآورده‌های انجام یک فرآیند در چارچوب یک زنجیره ارزش افزون، به فرد دیگری ارائه می‌شود که او نهایتا آن‌را به مشتری بیرون شرکت می‌سپارد. محصول با کیفیت نهایی نتیجه ایجاد کیفیت در تمامی مراحل این زنجیر می‌باشد و کیفیت چیزی نیست جز ایجاد رضایت در مشتری. بر این اساس در سال ۱۳۸۹، در یک تصمیمگیری جمعی به این نتیجه رسیدهایم که کیفیت را در سرلوحه اقدامات خود قراردهیم و این سال را در بهساد به نام سال رضایت مشتری نامگذاری کنیم.

سال ۸۹، از طرف دیگر برای دوستان بهسادیم و من از ویژگی دیگری برخوردار است. عدد ۸۹ برای ما نماد آخرین دقیقه از یک بازی فوتبال است. تا پایان بازی فقط یک دقیقه باقی ماندهاست. بهساد به مثابه یک تیم دستهاولی که پیروزیهای زیادی داشته است، برای راهیابی به لیگ برتر شرکتهای نرمافزاری، فقط یک دقیقه فرصت دارد، در حالیکه دو گل از رقیب عقب میباشد. آیا میتوانیم در یک دقیقه باقیمانده، این دو گل را جبران کنیم. به یقین باید با دوندگی بیامان و کار تیمی و حفظ رضایت همکارانمان به نتیجه دلخواه دست یابیم. در پایان یک دقیقه باقیمانده، از میان دو سرنوشت شکست و افسوس و ناراحتی و یا شادی غرور آفرین دستیابی به اهداف، باید یک سرنوشت را انتخاب کنیم. به انتخاب خود از اکنون فکر کنیم و با پرهیز از تصمیم‌‌‌های کبری که گاه همه به آن دچار میشویم، به ثانیه ثانیههای پیش رو اهمیت بدهیم. ما باید لایق پیروزی باشیم.

۶ دیدگاه

  1. خوشحالم که سال ۸۸ را با خوبی به پایان رسانیده اید. این دیدگاه که نتایج و دستآوردهایمان را حاصل اقدامات خودمان بدانیم دیدگاه بسیار مهم و متعالی است.
    امیدوارم در سال ۸۹ اگر مشتری ناراضی از محصول داشته باشید (که همواره در نرم افزار چنین است) مشتری ناراضی از شرکت نداشته باشید.
    تا یادم نرفته…
    تعبیر عدد سال به زمان مسابقه فوتبال بسیار زیبا بود، با اجازه از آن استفاده خواهم کرد البته با رعایت کپی رایت شما….
    باز هم سال نو مبارک
    امیدوارم شما و همه همکاران بهساد موفق و پیروز باشند.
    همین!

    1. از لطف شما سپاسگزارم، واقعیت این است که بیش از آنکه موفقیت‌ها را دستاورد خودمان بدانیم، ما مسئول ضعف‌ها و کاستی‌های شرکت هستیم که بیش و پیش از هر اقدام دیگر باید نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمود.
      من همواره شرکت رادمان را تحسین کرده‌ام و امیدوارم که به عنوان یکی از شرکت‌های خوب و درستکار به جایگاهی رفیع که لیاقت آن را دارد دست پیدا نماید.

  2. با شناختی که از شما و بهساده دارم اطمینان دارم در همین یک دقیقه کار حریف رو یکسره می کنید و به جایگاه های بالاتر می رسید.
    آقای آواژ عزیز امیدوارم سال جدید سالی پر از موفقیت برای شما، شرکت بهساد و همه بهسادی های عزیز باشد.
    از قول من به همکارانتون هم سال جدید رو تبریک بگین.
    شاد باشید و همیشه سبز!

  3. ای کاش در نامگذاری سال جدید عنایتی هم به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۸۹ به عنوان سال همت مضاعف،کار مضاعف می نمودید. با نصب العین قراردادن فرمایشات ایشان قطعا به اهداف خود خواهید رسید.
    و من الله توفیق.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *