چند موضوع برای نوشتن

عرض شود که:

همواره در طول هفته موضوعات کاری زیادی را که پیش می‌آید تصمیم می‌گیرم که در روزنوشت‌ها بنویسم. اما روزی که قصد نوشتن دارم یا موضوعات قبلی را فراموش می‌کنم و یا موضوع جدیدی پیش می‌آید که بازهم مسائل گذشته به بوته فراموشی سپرده می‌شود. به هر حال احساس می‌کنم که باید روزنوشت‌نویسی را هر چه بیشتر با کاربرد اشتراک‌گذاری آرا و افکار و گسترش حافظه فراسازمانی به صورت کیفی گسترش داد.

  • یکی از مشتریان در فکر پروژه معماری اطلاعات هستند. پروژه‌های معماری اطلاعات یک جور سهل و ممتنع به حساب می‌آیند و مرز آن‌ها با طراحی سیستم مشخص نیست. مشکل دیگر این‌گونه پروژه‌ها کاغذی بودن (یک یا چند زونکن) فرآورده آن است که باعث می‌شود که مجری طرح در موارد پیچیده، ساده‌سازی ذهنی انجام دهد و به قول امروزی‌ها موضوع را بپیچاند و هیچ تضمین جدی وجود ندارد که معماری انجام شده در تمامی موارد بتواند مورد پیاده‌سازی قرار گیرد. از طرف دیگر سازمان‌های ایرانی نیز به فرآورده معماری به عنوان یک سند زنده که باید مورد پشتیبانی قرار گیرد نگاه نمی‌کنند و عمدتا جزوات معماری در گوشه‌ای خاک می‌خورد. این است که به طور جدی هیچ‌گونه انگیزهای برای انجام این‌گونه پروژهها نداریم. اما از طرف دیگر با توجه به تجربه و علاقه شخصی به موضوع بدم نمی‌آید که یک جوری به آن‌ها کمک کنم. این علاقه شخصی هم از آن موضوعات است که باید مرز آن با سیاست‌های شرکتی مشخص شود!
  • انتخابات نظام صنفی رایانهای استان مرکزی هم برگزار شد. اینکه انتخابات مورد تحریم پنج شرکت برتر استان (TOP 5) قرار گیرد. جای سئوال دارد و اینکه به دلیل کاهش واجدان حق رای، هیئت مدیره ۹ نفره به پنج نفر کاهش یابد جای تاسف. نتیجه آن میشود که امید آتش و گرما از هیزم این تشکل! در سه سال آینده نیز وجود نداشتهباشد. فقط امیدوارم دودش اذیت نکند.
  • چند روز پیش بود که در جلسه‌ای بودم، صورت‌جلسه را که آوردند بیش از ۲۰ اشتباه تایپی، انشایی و املایی داشت. من فکر می‌کنم این‌که مسئولان دفاتر و حتی مدیران از حساسیت لازم در مقابل این موضوع برخوردار نیستند، نشان از یک معضل بزرگ است که در سایر موارد نیز چنین تفکر بی‌قیدی در فرهنگ کاری شرکت‌ها و سازمان‌ها وجود دارد. جدیت و دقت باید از ساده‌ترین موضوع شروع شود

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *