روزنوشت از روزی که گذشت

عرض شود که:

  1. وقتی در یک مناقصه بر اساس پیش‌بینی قبلی یک شرکت برنده می‌شود، مسئله عجیبی نیست. اما اینکه آن شرکت یک قیمت بسیار پایین و تا حدی غیر منطقی و زیر برآورد مشتری اعلام می‌نماید بازهم از همان عجایب روزگار است که مشخص نیست این‌ها چگونه می‌خواهند زندگی کنند. پروژه‌ای که برآورد ما ۳۲۰ میلیون تومان بود و یکی از شرکت‌های مطرح در حوزه مدیریت پروژه آن را ۴۷۰ میلیون تومان برآورد نموده‌بود. با رقم ۱۴۷ میلیون تومان به برنده مناقصه سپرده شد. License تمام نرم‌افزارها از جمله SQL-Server و … بسیاری از هزینه‌های دیگر نیز با خودش! شاید هم از کارگر افغانی استفاده می‌کند.
  2. Gmail به نحوی برای من یک email Client محسوب می‌شد که تمام امیالم(جمع مکسر Mail) را با آن به طور همزمان چک می‌کردم به اضافه البته استفاده غیر رسمی از خودش. حالا که در این چند روز اخیر از کار افتاده است احساس خلاء جدی می‌کنم. خوشبختانه Mail Server کاری بهساد بدون هیچ گونه مشکلی می‌باشد. این موضوع لزوم تکیه بر Hosting های معتبر و داشتن Email Address اختصاصی را برای شرکت‌ها و فعالان حوزه‌های علمی و اقتصادی مشخص می‌کند. متاسفانه در کشور ما درصد بسیار بالایی از افراد از سرویس‌های جی‌میل و یاهو استفاده می‌کنند که فعلا قابل دسترسی نیست. با هزار دردسر و استفاده از elephant (همان انگلیسی فیل محسوب می‌شود)-تر شکن توانستم به Gmail دسترسی پیدا کنم و علی‌الحساب آن را فوروارد کنم بر روی یک آدرسی که فعلا کار می‌کند.
  3. امروز در کمیسیون IT اتاق بازرگانی نیز جلسه‌ای بودیم که علاوه بر رویکردهای IT در برنامه پنجم توسعه در مورد انتخابات نظام صنفی استان هم که قرار است به زودی برگزار شود صحبت شد. در هر دو مورد بسیار عصبانی شدم و به اعتقادم خیلی تندروی کردم. اما احساس به شدت بدی از هر دو به من دست داد که در فرصت‌های آتی به آن خواهم پرداخت.

۲ دیدگاه

  1. پدرم زمانی رئیس یکی از شرکت های مخابراتی بود. تعریف میکرد که توی یکی از مناقصه های میلیاردی ، یک نفر خیلی خیلی قیمت پایینی داده بود. میگفت هرقدر حساب کردن دیدین اون شرکت با اون قیمت نمیتونست پروژه رو اجرا کنه و فردا دردسر اعتراض کارگر و امثال این ها گریبان گیر مخابرات خواهد شد. برای همین اون شرکت رو برنده نکردند توی مناقصه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *