مصاحبه

دوشنبه بود که با یک فارغ‌التحصیل دانشگاه! (که فارغ السواد هم بود) مصاحبه می‌کردم از او پرسیدم که هدفت از کارکردن در بهساد چیست؟ با کمال صداقت گفت می‌خواهم بیایم کار یاد بگیرم بعد از آن بروم یک جای درست و حسابی دولتی استخدام شوم!

مادامی که دیدگاه نسبت به شرکت‌های بخش‌ خصوصی در جامعه ما چنین باشد، خصوصی‌سازی واقعی صورت نگرفته‌است. خصوصی‌سازی یک فرهنگ است، فرهنگ کار محوری و کار ارزشی. در مقابل کار در ادارات دولتی که مترادف است با کار نکردن و حقوق گرفتن و به ظاهر امنیت شغلی.

۴ دیدگاه

  1. مطلب ناراحت کننده ای بود ولی متسفانه خیلی پیش میاد ماهم افراد زیادی داشته ایم که شرکت ما آمدند و کار یادگرفتند و بعد دروسط کارها وپروژه های سنگین مارو ول کردند و رفتند.
    ما بیشتر از فرهنگ سازی نسبت به کار خصوصی احتیاج داریم که فرهنگ فردی پرسنل رو دوباره سازی کنیم که کمی وفاداری و حق شناسی یاد بگیرند

    1. خدا پدر این یکی را بیامرزد که حقیقت را صادقانه گفت و گرنه این هم مانند خیلی های دیگر می شد که به شرکت های فناور به دیدگاه آموزشگاه نگاه می کنند.

  2. ای کاش آنها را نیز با این فرهنگ آشنا می کردیم.تاآنها نیز در پیشبرد این فرهنگ در جامعه کمک حال باشند.تا حداقل در آینده دیگر شاهد اینگونه پاسخ هانباشیم. باآقای کاوه هم موافقم ولی آدم با آدم فرق می کند که اگر اینگونه نبود هیچ همکاری در حال حاضر نداشتند. در پایان امیدوارم فرصتی به این نیروها در آینده داده شود…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *