جنایت و خیانت در اینترنت

عرض شود که

امروز داشتم کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می‌کردم که وضعیت سایت بهساد را در آن‌ ارزیابی کنم. کلمه پروژه را که جستجو کردم به این سایت رسیدم.

بغض گلویم را گرفت و برافروخته شدم. وقاحت در نظام آموزش عالی کشور به حدی رسیده‌است که یک سایت به طور رسمی به فروش پروژه‌های دانشجویی اقدام می‌کند و رسما شماره حساب معرفی می‌کند. من این‌کار را یک خیانت بسیار بزرگ به حریم دانشجو و دانشگاه و صنعت می‌دانم. ترویج علنی بی‌سوادی و تنبلی و بی‌مسئولیتی و سهل‌انگاری جنایتی است که تبعات آن در مشکلات بزرگ اقتصادی کشور نمایان می‌شود.

دیروز بود که برای جذب نیرو مصاحبه داشتیم و کارشناس! طرف مصاحبه از کوچکترین اطلاعات مورد نظر در حوزه نرم‌افزار برخوردار نبود. بدون شک نامبرده نیز یکی از خریداران چنین پروژه‌هایی بوده است که هم‌اکنون از چنین وضعیت اسفناکی برخوردار است.

ای کاش مسئولین محترم فـــیــــلــتریـنـگ، در کنار آن چه که بر صلاحدید خود فیــــلتر می‌کنند، با این‌گونه سایت‌های مهلک برخورد می‌کردند. ای کاش وزارت آموزش عالی حساس بود. ای کاش دانشگاه آزاد به جای توسعه همه جانبه کمی و سیاست‌های مغایر با پرورش دانشجو به فکر چنین نتایج فاجعه باری بود.

۴ دیدگاه

  1. متاسفانه این مساله مربوط به این چندروزه اخیر نیست بلکه یک ریشه چندده ساله داره . در گذشته بصورت پروژه نویسی یک نفر برای دیگران بود و حالا کمی توسعه پیدا کرده.
    من نظر خاصی نمیخوام دراین خصوص بدم ولی نظر یکی از دوستان رو مینویسم که میگفت این پروژه نویسی به نفع ماست چون خیلی ها بیسواد میمونن و ما با رقبای کمتری سر و کار خواهیم داشت …

    1. اگر از دیدگاه یک برنامه‌نویس نگاه کنیم، نظر دوست شما صحیح است اما اگر از دیدگاه یک مدیر شرکت که در به در دنبال یک کارشناس خوب می‌گردد و یا حتی فراتر از آن از دیدگاه فردی نگاه کنیم که دغدغه مردم و کشور و تعالی را دارد، فاجعه خیلی دردناک به نظر خواهد رسید

  2. با سلام،
    با عرض معذرت می خواستم بگویم شما دیواری کوچکتر از این خرده سایت پیدا نکردید که به آن گیر دهید؟

    بنده اگرچه عملکرد چنین سایتهایی را تایید نمی کنم اما به آن خرده ای هم نمی گیرم. اگر چنین سایتی پروژه را با قیمت مناسبی انجام ندهد قطعا چنین دانشجوهای بی سوادی مجبورند پول بیشتری به افراد مشابه و بعضا سودجو بدهد.
    خود دانشجو باید عاقل باشد که برای یادگیری درس بخواند و پروژه انجام دهد و البته این موضوع ریشه ای فراتر از اقدام مقطعی یک وزیر علوم و … دارد تا با گرفتن جلوی اینگونه فعالیت ها اوضاع را درست کند.
    برخوردی که شما مدنظر دارید(فیلترینگ و …) نه تنها جوابگو نیست بلکه باعث بدتر شدن اوضاع هم می شود.

  3. در کل که فقط تاسف می شود خورد. اما یک نکته جالب در مورد این سایت، تایتل صفحه اصلی سایت حدود ۲۵ خط است!! حتی از کی ورد های همان صفحه بیشتر است.
    به نظر می رسد مالکان سایت قصد دارند همه پروژه های دانشجویی را مال خود کنند. یک سری پروژه آماده هم دارند مثلاً http://www.poroje.com/archive/csharp.html
    من هم با نظر نویسنده موافقم واقعاً خیانت و جنایت داره اتفاق می افته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *