پیگیری

از آنجا که یکی از امور مهم در اداره هر شرکت، پیگیری محسوب می‌شود مدیران آن سازمان باید سیستم‌هایی را برای مدیریت پیگیری داشته باشند که به قرار زیر است:

 
 

  • برای پیگیری امور داخلی میتوانید از روشهای مختلفی مانند یادداشت، Exchange Server و یا Microsoft Project استفاده کنید. مورد آخر یک ابزار بسیار کامل نه تنها برای پیگیری بلکه برای مدیریت پروژه میباشد.
  • برای پیگیری بازاریابی از Microsoft CRM و یا یادداشت استفاده کنید. در پیگیری بازاریابی سعی کنید که به مشتری اجازه فکر کردن بدهید. اگر روزی دو بار زنگ بزنید مطمئن باشید که مشتری خود را از دست خواهید داد. سعی کنید درک نمایید که فرصت فکر کردن و یا زمان فرآیند تصمیمگیری در آن سازمان چقدر است. در این حالت در صورتی که به این نتیجه رسیدید که زمان طی شده بیش از زمان لازم بوده است میتوانید با یک تک زنگ پیگیری لازم را انجام دهید. دقت داشته باشید که این تک زنگ میتواند فرآیندی را که در یک سازمان به فراموشی سپرده شده ، دوباره فعال نماید.
  • برای پیگیری امور مالی، هر روز و اگر میتوانید و ظرفیتش وجود دارد، هر لحظه تماس بگیرید.
  • برای پیگیری انجام اموری که جز تعهدات شما است و باید برای مشتری انجام شود و مشتری نسبت به آن بیخیال است، روزی یک بار تماس بگیرید.

امور ضد پیگیری:

 
 

  • در صورتی که یک شرکت برای فروش محصول و یا خدماتی خیلی زیاد پیگیری کرد، اگر محصول و یا خدمت را میخواهید، خیلی سریع وارد عقد قرارداد شوید و اگر نمیخواهید صریح و صادقانه به آن بگویید.
  • در صورتی که پیمانکار شما جهت مطالبات با شما تماس گرفت، خیلی صریح تاریخی را که میتوانید به آنها پرداخت کنید گوشزد کنید. آنها از امروز و فردا کردن خوششان نمیآید.
  • قایم باشک بازی، جواب ندادن تلفن و … کار آدمهای کمرو است. جسور باشید و قاطع. اگر زمانی نتوانستید تلفن خود را پاسخ دهید در اسرع وقت خودتان با تماس گیرنده تماس بگیرید. در این حالت شما به عنوان یک آدم فراری شناخته نمیشوید.

     
     

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *