شکست برنامه‌ریزی = برنامه‌ریزی شکست

عرض شود که:

  1. دیروز بود در جایی ‌خواندم که شکست برنامه‌ریزی، برنامه‌ریزی برای شکست است. جمله‌ای پر مغز است که باید تمام فعالان کسب و کار مدنظر خود قرار دهند. سئوال مهمی که برای من ایجاد شد این است که با چنین وضعیت آشفته‌ای که انتخابات در یک کشور باعث می‌شود که عملا شش ماه از سال فعالیت‌های اقتصادی کشور با اختلال روبرو شود، تا چه حد می‌توان یک برنامه‌ریزی دقیق و پویا را برای یک شرکت اعمال نمود.

    دوستانی که نوشته‌های من را می‌شناسند ممکن است از خواندن چنین جمله‌ای از من متعجب شوند. چرا که من عادت ندارم که مشکلات شرکت‌ها و به خصوص بهساد را به عامل خارجی نسبت دهم. سئوالی را هم که مطرح می‌کنم به عنوان یک پرسش ذهنی برای خود قرار داده‌ام و نه یک جمله نا امیدانه. یادم می‌آید که در سال ۸۴ نیز در همین حال و هوای تغییر دولت یک طرح تجاری در بهساد تهیه شد که عمل به یک پارگراف از چندین صفحه آن و البته اتفاقاتی دیگر باعث شد که فرصت‌های کاری خوبی در اختیار بهساد قرار بگیرد. باور دارم که تغییر دولت‌ها گرچه ممکن است برخی از فرصت‌های تجاری را از دسترس شرکت‌ها خارج کند، بلکه می‌تواند با به وجود آوردن یک فرصت برای برنامه‌ریزی و بازنگری، موقعیت‌های تجاری مختلفی را فراروی شرکت‌‌ها قرار دهد. مهم این است که در مطالعات خود این وقفه را نیز در محدوده سیستم مورد برنامه‌ریزی و نه به عنوان عنصری خارج از محدوده و صرفا غیرقابل کنترل در نظر بگیریم.

  2. آقای مسگر عزیز، از همکاران بهسادی در دوره کارشناسی‌ارشد هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شده‌اند. به سهم خود این موفقیت را به ایشان شادباش می‌گویم و آرزومندم در کسب دانش توامان با عمل ایشان همواره موفق باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *