شرکت‌های کوچک و تحقیق و توسعه

عرض شود که :

  1. به هیچ وجه قصد غر زدن ندارم، چند روز پیش جایی نوشتم که کسی که غر می‌زند بدبخت است و زبون و ترسو و بدون اعتماد به نفس و کسی که رسما اعتراض می‌کند شجاع است و با اعتماد به نفس. بنابراین نسبت به چیزی که خود و یا به همراه دیگران قادر به تغییر آن هستم اعتراض خواهم کرد و نسبت به چیزی که قادر به تغییر آن نیستم سعی می‌کنم با درایت نگریسته و پیش از آن‌که سعی در طرح اشکالات دیگران داشته باشم، نگاهی به اشکالات خود خواهم داشت.
  2. هفته گذشته را چند روزی تهران بودم برای بازاریابی، با یکی از مشتریان چانه‌زنی مفصلی بر سر قیمت نرم‌افزار داشتیم. برداشتشان این بود که قیمت باید یک‌سوم باشد، می‌گفتند اگر نفروشی می‌خواهی چه کار کنی. هنوز در پیچ و خم مذاکره هستیم. به نظر می‌رسد باید سیاست قیمت‌گذاری خود را تدوین کنیم.
  3. مدیریت تکنولوژی یک بحث مهم است که باید به آن بپردازیم. یادم می‌آید چند سال پیش بهساد تقریبا در مورد تکنولوژی‌های جدید توسعه سیستم و یا مرتبط با آن پیشتاز بود که این پیشتازی بی دردسر هم نبود. گاهی در یک برنامه‌نرم‌افزاری ردپای استانداردهای مختلف و معماری‌های مختلف به چشم می‌خورد، روزها بابت نصب یک نرم‌افزار جدید دچار مشکل بودیم و … . تا این‌که تصمیم گرفتیم که به صورت مدیریت شده‌تری به این موضوع بپردازیم. از طرف دیگر مشکلی که این روزها به آن فکر می‌کنم این است که کمی از فضای پر شتاب فناوری در حال فاصله گرفتن هستیم. چاره چنین موضوع داشتن یک واحد تحقیق و توسعه است که بتواند در یک فضای غیر تولیدی ابتدا فناوری‌های نوین را شناسایی و بررسی نموده و سپس آن را به خط تولید نرم‌افزار وارد نماید. مشکل دقیقا همین‌جا است که شرکت کوچکی مانند بهساد با توجه به هزینه‌های مختلف، نسبت به داشتن یک واحد تحقیق و توسعه اقدام نماید. این است که باید به تدوین فرآیندی اقدام کنیم که بخشی از وقت کارکنان به امور تحقیق و توسعه کاربردی اختصاص یابد. آیا شما راه بهتری سراغ دارید؟
  4. شرکتی وجود دارد(داشت) به نام ثنارای برای امر تحقیق و توسعه در حوزه نرم‌افزار، سایت آن که بالا نمی‌آید و خبر چندانی هم من از آن ندارم، آیا کسی می‌تواند خبر (اخبار) جدیدی از آن بدهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *