خود شناسی و توسعه شرکت

عرض شود که:

امروز در جایی می‌خواندم که نوشته بود، پیش از آنکه در یک برنامه راهبردی بخواهید به بررسی نقاط ضعف و قوت شرکت و مطالعه تهدیدها و فرصت‌های پیرامون آن بپردازید، ابتدا به بررسی نقاط ضعف و قوت شخص خودتان بپردازید. مدتی به این جمله فکر کردم. مگر نه این است که بر اساس آموزه‌های دینی، خودشناسی به خداشناسی منجر می‌شود، پس برای درک روابط سایر اجزای هستی نیز بهتر این است که از خود شروع کنیم.

به طور اتفاقی این موضوع مصادف بود با برگزاری جلسه کار تیمی که به همت آقای مهندس مسگر عزیز برگزار شده بود. در این جلسه هر یک از اعضای بهساد به بیان نقاط ضعف و قوت خود در جمع پرداختند. برای من برگزاری این جلسه نکات بارزی از خودآگاهی بیشتر را فراهم آورد که می‌تواند در پیشرفت آتی هنجارهای شخصیتی نقش موثری داشته باشد.

۲ دیدگاه

  1. با خودم فکر می کردم که خدایی که به این بزرگی است ودارای این همه قدرت لایتنهایی است چه راحت، بنده هایی را می بخشد که می داند دوباره به وی خیانت خواهند کرد. به این فکر می کردم که مگر بزرگان نگفته اند که خداوند از روح خودش در کالبدانسان دمید واینگونه بود که انسان به اشرف مخلوقات تبدیل شد.پس به نظر این کار شدنی می آید که مثل او به راحتی ببخشیم آنقدرکریمانه که حتی بدی های گذشته را نیز خوبی ببینیم.
    برایم بسیار جالب است که تواضع،لبخند ،مهربانی جزو ویژگی های اینچنین روحی است ولی با این حال برخی به خود اجازه می دهندبه این اصول اهانت کنندو متاسفانه کم کم حقی بر خود تلقی کنندو وای بر آن روزی که به آن به چشم وظیفه بنگرند.مگر ماجرای بزرگان اخلاق را نخوانده ایم که شبانه سر در چاه می کردند و برای مردمی می گریستند که صبح هاازآب چاهی می نوشیدند که حاصل دسترنج وی بود و بعد با او چه کردند…. مگر ندیدیم کسانی را که برای مردم باعشق و علاقه آفردیند،ولی مردم با او در حمام فین کاشان چه کردند….
    این همان سرنوشتی است که در انتظارتمام کسانی که دراین راه قدم نهاده اند، نشسته است.ولی نباید دلسردشد…
    اینک به این فکر می کنم که هرکسی می توانددر جهت آب شناکند ولی کم هستند کسانی که بتوانند در جهت عکس آب شنا کنند.
    می کذرم، تا شاید اولین قدم ها را در راهی سخت بردارم و یکی از نوادر باشم…….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *