کرمان، نمایشگاه و توسعه

همانطور که در نوشته قبلی گفته بودم، کرمان نمایشگاه بودیم. متاسفانه هنوز هم نمی توانم عکس ها را منتشر کنم. چون فعلا به صورت مسافر ترانزیت در اصفهان هستم و به صورت کاملا اتفاقی یک کافی نت پیدا کرده ام و مشغول نوشتن و بازدید از ایمیل ها هستم.

شهر کرمان شهری کاملا معمولی است. چیزی شبیه اراک. با این حال من شواهدی مبنی بر توسعه یافتگی فرهنگی را در آنجا احساس کردم. برگزاری یک کنفرانس با بیش از ۲۰۰۰ مهمان و نمایشگاه جانبی آن با بیش از ۷۰ شرکت کننده ، کاری بسیار بزرگ برای کرمانی ها بود که آثار بی تجربگی در آن بسیار مشهود بود.

وجود این بی تجربگی باعث شده بود که بی نظمی ها و بی برنامگی های زیادی علیرغم زحمات موجود به وجود بیاید که شدیدا ما را به زحمت انداخت. وضعیت اقامتی ما به شدت بد بود و با وجود پول زیادی که داده بودیم در یک هتل بسیار کثیف و نامناسب اقامت داشتیم. همین موضوع باعث شد که نسبت به دریافت تقدیرنامه شرکت در کنفرانس هم امتناع کنم. اعتقاد داشتم که تشکر واقعی از شرکت کنندگان نمایشگاه با ارائه برنامه ریزی صحیح است و این کاغذپاره ها! معنای تشکر نمی دهد. با تمام این مشکلات من فکر می کنم برگزاری کنفرانسها و همایش های ملی  برای شهرهایی مانند کرمان بسیار خوب است. نه تنها این امر موجب می شود که درآمد مالی خوبی نصیب شهر ( به ویژه راننده تاکسی ها ) شود، بلکه باعث یادگیری و توسعه سازمانهای این شهرها نیز خواهد شد.

به هر ترتیب با وجود مشکلات زیادی که داشتیم، استقبال از  غرفه بهساد در حد خوبی بود که می تواند به عنوان نقطه شروع مذاکرات آتی بازاریابی مورد استفاده قرار بگیرد.

لازم است که از خانم مهندس مکی نژاد و آقای مهندس نیک مهر هم به خاطر زحمات بسیار زیادی که در نمایشگاه کشیدند و مرارت ها و سختی های سفر که متحمل شدند تشکر کنم.

هفته آینده بازهم در سفر های دور و دراز خواهم بود.

پ.ن: کرمان آثار تاریخی محدود ولی زیبایی دارد که دیدن آنها می تواند خستگی سفر و مشکلات نمایشگاه را التیام بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *