یک خطا و یک توضیح

در کامنت‌های پست مربوط به سایت قرارداد کار، یکی از خوانندگان محترم مطالبی را مرقوم فرمودند که بد ندیدم به آن پاسخ دهم:

 
 

  1. سایت بهساد اگر ۱۰۰۰ اشکال هم داشته باشد دلیل این نیست که سایت قرارداد کار اشکال داشته باشد و حتی با وجود ۱۰۰۰ اشکال در سایت بهساد من به خود و به دیگران حق می دهم که از یک کار که در سطح ملی انجام می شود انتظار درست بودن داشته باشیم. شاید ما به دلایل مختلف توانایی انجام خیلی از کارها و جذب خیلی از نیروها را نداشته باشیم. اما آیا وزارت کار را باید با بهساد مقایسه کرد؟ با این حال می‌توانم ادعا کنم که در سایت قراردادکار (به خصوص در نسخه اولیه) حتی ابتدایی‌ترین مسائل رعایت نشده‌اند. در حالیکه سایت بهساد دارای رعایت بسیاری از اصول مهندسی نرم‌افزار می‌باشد.
  2. سایت دارای خطا در ایران و بین سازمان‌ها کم نیست. اما فکر می‌کنم در بسیاری از آن‌ها حداقل‌ها رعایت می‌شود. اما این سایت قراردادکار واقعا قابل اغماض نیست.
  3. فکر می کنم که در هیچ جای سایت بهساد چنین لینکی که منجر به بروز خطای یاد شده باشد وجود ندارد. و خطای به وجود آمده ناشی از عملکرد کاربر در سایت بهساد نمی باشد و منحصرا یک Bug است که با دستکاری در URL به صورت دستی به وجود می‌آید و وجود Bug در تمامی نرم افزارها نیز مطلبی پذیرفته شده است. اما مشکلات سایت قرارداد کار ناشی از طراحی پایگاه داده اشتباه و طراحی نرم افزار اشتباه می باشد. مثلا اگر کاربر اطلاعات هیچ فیلدی را وارد ننماید، منحصرا پس از ورود Captcha کد رهگیری دریافت می نماید، آخر یکی نیست به این طراح نرم افزار بگوید آیا قانون فیلد اجباری را بلدی یا نه؟ اگر بلدی و استفاده نکردی که تعهد طراح زیر سئوال میرود و اگر بلد نیستی و کار را به شما دادهاند، دانش و تعهد آنکه کار را ارجاع داده است.
  4. بد نیست بدانید که سایت بهساد با استفاده از CMS و نرم افزار DotNetNuke فعال می باشد و طراحی و برنامه نویسی آن توسط بهساد انجام نشده است. اعتقاد داشته و داریم که نباید چرخ را از نو اختراع کرد و استفاده از چنین نرم‌افزاری، نه به دلیل ناتوانی بهساد، بلکه به دلیل به صرفه نبودن اقتصادی تولید نرم‌افزار مدیریت محتوی سایت برای بهساد بوده است. بنابراین وجود چنین مشکلی نمی تواند نافی توانمندی بهساد در انجام پروژه هایی این چنین باشد.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *