www.ghardardadkar.ir

در تبلیغات صدا و سیما متوجه شدم که امسال باید بر اساس قانونی جدید، قراردادهای کار به اداره کار فرستاده شوند. یک سایت هم برای آن ثبت کرده‌اند به نام www.gharardadkar.ir که به صورت زیرنویس تبلیغ می‌شد. امروز به خودم یادآوری کردم که سایت را ببینم و قراردادها را در آن ثبت کنم. پس از مراجعه متوجه شدم که عنوان سایت، سامانه ثبت مشاغل خانگی!!! است. سالی که نکوست از بهارش پیداست، این یعنی کپی شدن یک سایت، بدون در نظر گرفتن مواردی که لازم است تغییر کند. با مراجعه به سایر قسمت‌های سایت ناکارآمدی آن، خیلی آزاردهنده است. فکر می‌کنم که سایت طراحی شده در حد پروژه دانشجویی باشد و بسیار مبتدی طراحی و پیاده‌سازی شده است. به نظر نمی‌رسد که کنترل درست و حسابی برای فیلدهای آن در نظر گرفته شده و در نهایت پیغام در نظر گرفته شده برای ثبت قرارداد به صورت زیر می‌باشد.

www.gharadadkar.ir


کسانی که با برنامه‌نویسی و به خصوص ASP.net آشنایی دارند، به سادگی می‌دانند که کنترل خطا در برنامه، بدیهی‌ترین وظیفه‌ای است که یک برنامه‌نویس و طراح نرم‌افزار برعهده دارند و وجود چنین خطایی، چیزی نیست جز واگذاری کار به غیر اهل آن و باید افرادی را که این کار را واگذار کرده‌اند و افرادی که آن را پذیرفته‌اند سرزنش نمود. با چنین درکی از فناوری اطلاعات در سطح یک وزارت‌خانه، دیگر چه انتظاری‌ می‌توان از زیرمجموعه‌های استانی آن داشت. به راستی جایگاه فناوری اطلاعات در کشور ما کجاست؟

پ.ن: خوشبختانه برخی از اشکالات سایت برطرف شد. از جمله اسم آن از سامانه ثبت مشاغل خانگی، به سامانه ثبت قرارداد تغییر یافت. انشاءالله که سایر مشکلات هم بر طرف شود. اگر هم مدیران محترم سایت تمایل داشته باشند، می توانیم بدون اخذ هزینه فهرست تمام اشکالات سایت را به جهت اصلاح امور ارسال کنیم.

۱۶ دیدگاه

  1. با تشکر از توجه شما
    خواهشمندم نمونه قراردادها هم در سایت قرارداده شوند تا نکات مبهمی که معمولا” کارگر و کارفرما به مشکل برمی خورند روشن گردد. و من هنوز نتوانستم سایت فوق را باز و قرارداد را ببینم.

  2. سلام .مشکلی که جوانها باآن درگیرند اینست که نسل قبلی ۵۰۰ سال ازهمه چیز عقبند وانها دارند برای مابرنامه ریزی میکنند ونتیجه این میشود که بدون داشتن اطلاعات کاررابه دست ادمهای ناواردمیدهند ازدقت شما متشکرم ولی اینها اصلاح پذیرنیستند.

  3. اگه سایت رو نمیبینید از gharardadkar.com استفاده کنید.
    کلا ما ایرانیها فقط بلدیم ایراد بگیریم.کدوم یکیمون مشکلات سایت رو با خود طراحانش مطرح کردیم؟؟؟؟
    فقط تخریب بلدیم؟؟؟؟؟؟؟

  4. به نظر من کار و حتی نحوه واگذاری آن خیلی بنیادی تر از چند اشکال قابل رفع دارای اشکال است. اشکال اول سایت در طراحی پایگاه داده آن و معماری نرم ا فزار است. وقتی یک سایت دارای چنین اشکال عمده ای است، باید در درجه اول کل سایت را از اول ساخت. حالا چی فکر می کنید؟ اگر تمایل داشتید می توانیم برای اثبات مدعی خود دلایل را به صورت خصوصی و یا عمومی ارائه نماییم.

  5. دستتون درد نکنه از نکته به جائی که در سایتتون اشاره کردید. در ایراد شما بحثی نیست اما من تمام کامنتها رو خوندم… اونهایی که فکر میکنن یه .ir یا .com به جائی بر نمیخوره! باید بدونن که از پول همین مردم اون تیزرهای تبلیغاتی پخش میشه! و همینطور اینگونه سایتها درست میشن! کوچکترین اشتباهی هزینه های زیادی رو تحمیل میکنه! دیگه اینکه دوست عزیزی که دنبال ایراد این سایت گشتن یادشون رفته که این یک وبلاگه نه یک سایت رسمی دولتی که قراره برای ۷۰ میلیون آدم کار کنه! فکر میکنم بهتره اونهائی که مدیریت میکنند بهتر و بیشتر فکر کنند و کمتر اشتباه! اونهائی هم که نادانسته یا تعمداً از اینگونه اشتباهات طرفداری میکند یادشون باشه دوست خوب ایراد دوستشو میگه!

    بهتره کارامونو خودمون طوری انجام ندیم که وقتی ایراد از کارمون میگیرند با کنایه بگیم “جهان سومیم دیگه!!!” همه میدونیم که به دلیل عدم رعایت کپی رایت به خیلی چیزا حداقل کتاب و نرم افزار به صورت رایگان دسترسی داریم پس حالا که داریم استفاده کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *