زمانی برای شرکت‌های شهرستانی

عرض شود که:

از امروز صبح در مورد مطالبی فکر می‌کنم که باید امروز بنویسم. همیشه وقتی در وبلاگ‌های دیگرم می‌نویسم، کمی از نظر نوشتن دچار مشکل می‌شوم. یک جور مثل این می‌ماند که بخواهی زبان برنامه‌نویسی را که با آن کار می‌کنی، تغییر دهی. به هر حال موضوعات مختلفی را مد نظر دارم برای نوشتن:

  • شهرستانی‌ها بجنبید: وقت آن رسیده که شرکت‌های شهرستانی در مدل کاری خود تغییرات اساسی ایجاد کنند. به خصوص شهرستان‌های درجه دو مانند اراک و یزد و سایرین. هفته گذشته در جلسه‌ای بودم با یکی از مشتریان بزرگ تهرانی، مناقصه‌ای برگزار کرده‌بودند برای GPS که یک شرکت یزدی در آن با دو سوم قیمت برنده شده بود. احساس می‌کنم که سازمان‌های موجود در تهران هم کم کم به منافع خود واقف می‌شوند و به این نکته مهم پی می‌برند که شرکت‌های شهرستانی با سربار بسیار پایین‌تر از شرکت‌های تهرانی، می‌توانند منافع آن‌ها را تامین کنند. نکته مهم این است که در مورد بسیاری از کالاها و صنایع این مسئله کاملا جا افتاده است. مثلا، صنایع فلزی در اراک، صنایع نساجی در یزد، صنعت غذایی در آذربایجان و … هر یک از جایگاه بسیار محکمی برخوردار هستند و جای آن دارد که صنعت و فناوری اطلاعات نیز با توجه به امکانات ارتباطی و کار راه دور (هر چند با مشکلات زیاد) توسعه خود را در شهرستان‌ها پی بگیرد. کاش مسئولان و متولیان هم در کنار امور بسیار مهمی که دارند، به این غیر متمرکز نمودن امور اقدام می‌کردند. (البته فعلا که انتخابات است و مملکت تا ۲ سال تعطیل!- یک سال برای جمع کردن بساط قبلی‌ها و یک سال برای پهن کردن بساط بعدی‌ها) شرکت‌های شهرستانی نیز البته باید به شخصیت حرفه‌ای خود بهای بیشتری بدهند و با درک قوانین نوشته شده و نانوشته بازار، خود را برای رقابتی واقعی آماده کنند. فراموش نکنیم که بسیاری از کارشناسان خوب شرکت‌های تهران، همان بچه شهرستانی‌هایی هستند که بعد از اتمام دانشگاه، به دلیل نبود شغل در شهرهای کوچک خود، جلای وطن کردند و مشکلات زندگی در تهران را به جان خریدند.
  • در مورد بازار بهساد، اتفاقات مهمی در حال انجام است. اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، در سال ۸۸ مشکلات بازاریابی، به مشکلات پشتیبانی (فنی، اداری و مالی) که البته تا حدی نیز مبتلا به آن هستیم تغییر شکل می‌یابد.
  • هنوز منشی و مسئول دفتر نداریم. انصافا جذب مهندس کامپیوتر ساده‌تر از جذب منشی خوب است. کاش ایده‌آل گرایی را در این زمینه کم کنیم تا شاید توفیقی حاصل شود

گرچه با مشکل ریالی جدی روبرو نیستیم، اما بازهم پرداخت بدهی مشتریان با مشکل روبرو شده‌است. یکی از آن‌ها که رسما بچه‌ شده‌اند و به نامه‌ها و تلفن‌های بهساد پاسخ نمی‌دهند. سیاست ماهم فعلا فشار است. شب عید است و هزار جور خرج و مخارج!

پ-ن : دوستان در نوشته‌های قبلی، اشاره نموده‌بودند که روزنوشت‌های بهساد با مرورگر کروم گوگل بالا نمی‌آید.من موضوع را با آخرین ویرایش مرورگر گوگل امتحان کردم، به نظر نمی‌رسید مشکلی وجود داشته باشد. اما در مورد اینکه نوشته های روی لینک‌ها در فایرفاکس مشکل دارد، هنوز نتوانسته‌ام کاری کنم. ضمن اینکه این مشکل با مرورگر مایکروسافت نیز وجود دارد. به دلیل اینکه بخش فنی بهساد شدیدا درگیر هستند، هنوز موضوع را به آنها ارجاع نکرده‌ام، اگر راهی به نظر شما می‌رسد لطفا بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *