اتوماسیون اداری و تعریف از خود

عرض شود که در یکی از این سازمانهایی که پروژه داریم، مشاور هم محسوب می شوم و اصلا بخشی از قرارداد مربوط به ارائه خدمات مطالعات و مشاوره و کارشناسی است و  مانند کارشناسان سازمان باید برای تعاملات اداری از سیستم های مستقر در سازمان استفاده کنیم.

تا قبل از این یک سیستم مبتنی بر exchange server داشتند که کلیه مکاتبات اداری را با آن انجام می دادیم. خیلی هم من از آن راضی بودم. تا اینکه اخیرا یک سیستم اتوماسیون اداری جدید نصب کرده اند و به من هم گفته اند که باید از آن استفاده کنم. کمی از این منو به آن منو رفتم ، دیدم چیزی سر در نمی آورم. یعنی باید بعد از ۱۵- ۱۶ سال ته هر نرم افزار را در آوردن، جلوی این یکی کم می آوردم ؟ انصافا کمی باورش سخت بود. رفتم و از مسئول سیستم ، درخواست آموزش کردم، اعتراف می کنم، کار کردن با این سیستم فوق العاده سخت بود.  حالا می فهمیدم که بعضی از این مشتریان از دست سیستم های ما چه می کشیدند. اعتراض کردم، گفتند که می توانم مانند آقایان مدیران ،نامه ها را دست نویس نوشته ، تایپیست ها تایپ نموده و سپس امضا کنم. باورش خیلی مشکل بود. سال هاست که کلیه کارهای تایپی خودم را به طور شخصی انجام می دهم. اصولا در بهساد، همه اینطور هستند. شغلی به نام تایپیست نداریم. زمانی که بخواهد برای چرک نویس و اصلاح و بازبینی صرف شود، خب با کسری از آن نامه را تایپ می کنیم. گفتم فایل را برایتان می فرستم، شما Copy & Paste کنید متن آن را. گفتند که نرم افزار با Copy & Paste  از Word  مشکل دارد. می دانم دردش چیست، Word کلی آشغال به متن اضافه می کند که گاهی در بانک اطلاعاتی هم مشکل ایجاد می کند، در سیستم مدیریت پروژه با این مشکل روبرو بودیم. نهایتا مجبور شده ام که متن نامه ها را به صورت دستی روی کاغذ بنویسم و مدیرگونه آن را پاراف نموده و …

خیلی وقت بود که چیزی را به صورت طولانی ، دستی ننوشته بودم. اولش کمی سخت بود. اما خیلی هم بدنیست. آدم را به یاد دوران جوانی و دانشگاه می اندازد، تمام پروژه ها را دست نویس تحویل می دادیم. آن موقع خوش خطی باعث شده بود که مسئولیت نوشتن پروژه های چند نفره همیشه به من محول شود. این جا هم تایپیست ها از دست خط خوب من راضی هستند. پدرم برای اینکه من خط خوبی داشته باشم زحمت زیادی کشید و در آن ایام کودکی قدر آن حساسیت و محبت را نمی دانستم. لازم است که از زحمات  و مرارتهای پدرم که باعث شد خط خوبی داشته باشم، تشکر کنم. به خانه برگردم به او خواهم گفت و خوشحال خواهد شد.

ببخشید،خیلی خودم را تحویل گرفتم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *