وقایع اتفاقیه و ذهن مشغولی‌های این روزها

عرض شود که:

این هفته دوشنبه نوشت نداشتیم.مشغله امور و پیگیری‌ها دلیل اصلی بودند. البته سعی خواهم کرد که به تصمیم نه چندان کبری خودم پایبند باشم. به هر حال از دوستانی که مراجعه نمودند و خبری نبود پوزش می‌خواهم. از دوستانی هم که در Reader های خود چیزی نیافتند، نیز هم.

این روزها باز شدید شده‌ام و متاسفانه هنوز متناسب با این شدت، نظم فکری پیدا نکرده‌ام. این است که کمی بدقول شده‌ام از جمله به آقای عبدلی عزیز. به همین خاطر دوستان شفیق هم بارها تذکر به جا داده‌اند و البته من هم تلاش کرده‌ام که کارها با نظم و انضباط بیشتری پیش رود.

پروژه‌های اراک که با مدیریت آقای مهندس نیک‌مهر و هدایت و نظارت دکتر پیش می‌روند راضی‌کننده هستند.

پروژه سیستم مدیریت کیفیت و فرآیندها بسیار زودتر از زمان پیش‌بینی شده در حال اتمام است، هر چه دوره تحلیل از زمانبندی عقب بودیم، این دورهی توسعه خوب پیش می‌رود. خانم مهندس مکی‌نژاد حالا با تجربه و تسلط خوبی برنامه‌ را توسعه می‌دهد. خانم مهندس رحمانیان با علاقه و جدیت زیاد مشغول پروژه‌ای جدید شده‌است و آقای کیا، همکار عزیز تازه واردمان نیز در کنار سایرین نمایش خوبی از توانمندی‌های خود را ارائه داده است.

همکاران اراک را خیلی دوست دارم، کارشناسانی که حالا همگی قد کشیده‌اند و کاری منظم و با انگیزه را با تواضع و فروتنی و تحمل تمام فشارها و مشکلات انجام می‌دهند. حالا با خیال راحت می‌توانم بگویم که تا حد زیادی خیالم از پروژه‌هایی که در دفتر اراک انجام می‌شود راحت است. هر چند که بازهم باید تلاش کرد و بهتر شد.

در مقابل از کارهای تهران راضی نیستم. اصلا گویی واحد شمارش زمان در پروژه‌های تهران “ماه” است. به راحتی یک جلسه از این هفته به آن هفته می‌شود و اتفاقی هم نمی‌افتد. اتفاق که می افتد، حساسیتی در مقابل آن وجود ندارد. کارفرمای محترم کلی از پروژ‌ه‌های مختلف تغییر و تحول را شروع کرده است و به همین دلیل حساسیت سازمان در مقابل پروژه‌هایی از جنس معماری اطلاعات کم شده است. باور دارم که باید از خود شروع کنیم. فعلا تلاش‌هایی کرده‌ایم که کار بهتر شود. برای حرکت تیمی، فرآیند خوبی تعریف شده است و البته بیشتر هم خواهد شد. اعتقاد عمیق دارم باید در پروژه حکومت نظامی برقرار کرد. رسما به همکاران تهران گفته‌ام که اگر کار مطابق با برنامه زمانی و کیفیت مورد انتظار پیش نرود، همه را از طبقه هفتم آویزان خواهم کرد. با این‌حال با تمام مشکلات توانسته‌ایم که تعامل خوبی با کارفرما داشته باشیم، امیدوارم بتوانیم رضایت هر چه بیشتر کارفرما را فراهم کنیم.

هنوز مسئله دزدی اطلاعات و خدمات که توسط یکی از کارشناس‌نماهای سابق انجام شد در ذهنم فعال است. با همکاران جلسه گذاشتیم، همه بر پیگیری قانونی موضوع تاکید داشتند. حرف آ‌ن‌ها کاملا درست است. با چند نفر از دوستان ذی‌نفوذ هم مسئله را طرح کردم، آن‌ها نیز همین را می‌گفتند. احتمالا اقدام قانونی کنیم. تنها مسئله این است که پرداختن به این امور در مقابل فعالیت‌هایی مثل مطالعه و انجام پروژه و پیشرفت بسیار چندش‌آور است و شایسته ذهن همان به اصطلاح کارشناس‌نما. از طرف دیگر موضوع دارای پیچیدگی فنی و حقوقی است و کار حقوقی دقیقی را نیاز دارد. به هر ترتیب نمی‌خواهم موضوع، پروسس زیادی را از ذهن بهساد به خود اختصاص ‌دهد، شاید وکیل گرفتم.

هنوز فرآیند‌های بازاریابی آنچنان که باید شکل نگرفته است و فعلا هر چه پروژه و مشتری هست از بخت مساعد است و نه نتیجه یک فرآیند بازاریابی منسجم. یخ‌های شب شش‌ماه قطبی کمبود نقدینگی‌ در حال آب شدن است و اوضاع و احوال بهتر می‌شود.

کمی باید به وضعیت وبسایت بهساد رسیدگی کنیم، برای وبلاگ تنها به دلیل سیستم نظرات بسیار کند آن، تصمیم دارم از یک نرمافزار دیگر استفاده کنم. به نظر میآید که WordPress بد نباشد. فعلا به صورت آزمایشی WordPress.com را به صورت شخصی در حال استفاده هستم که فـــیــــلتــــــــریــــنـــــک مخابرات در مورد آن دردسر ساز است. امیدوارم دوستان و خوانندگان در این مورد با نظرهای سازندهاشان کمک کنند.

۳ دیدگاه

  1. اول تبریک بخاطر وبلاگ و دامنه جدیدتان. مطمئن باشید انتخاب WordPress.org بهترین انتخاب برای راه اندازی وبلاگ است. البته بلاگر هم بد نبود :))
    به نظرم بهتره لینک ثابت مطالب رو تغییر بدید. به اینجا http://behsad.org/weblog/yourdomainname/wp-admin/options-permalink.php برین و ساختار دیگه ای برای لینک هاتون انتخاب کنید. با این کار موتورهای حستجو بهتر وبلاگتان را ایندکس می کنن. البته نکته ای که در اینجا وجود داره شما باید به فایل .httaccess اجازه دسترسی داشته باشین.
    یک نکته ی مهم دیگه این که حتماً لینک فید وبلاگتان را در feedburner.com بسوزانید! تا بهتر وبلاگتان را بخوانیم…

  2. سلام ایمان عزیز
    از تبریک شما بسیار ممنونم ، بالاخره با تشویق شما جوان ها ما هم wordpress کار شدیم. شاید تنها دلیلی که باعث شد وبلاگ بهساد را از blogger خارج کنم، سیستم نظرات بسیار کند آن بود. البته مدت ها بود که قصد داشتم یک Hosting جدید را هم امتحان کنم که در کنار Hosting اصلی مدتی فعالیت داشته باشد و Hosting گرانی ( سالی ۲۰۰۰۰۰ تومان )را که سایت اصلی بهساد روی آن قراردارد با یک هاستینگ ارزانتر مقایسه کنم. البته هاستینگ جدید هم از شرکت معتبری تهیه شده است.
    دلیل دیگر این است که تطابق WordPress با فارسی خیلی بیشتر عجین است. نمی دانی که چقدر غصه می خوردم وقتی که می دیدم این آرشیو روزنوشته ها لاتین است. به هر حال اگر WordPress هم روداری کند، عوضش می کنیم، شاید هم روزی رفتیم در یاهو ۳۶۰!!!
    از راهنمایی هایت بسیار ممنون هستم. در مورد سوزاندن فید، که این کار انجام شده است.

    http://feeds.feedburner.com/behsadblog
    لینک مربوطه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *