طبقه بندی ناظرین کار :

از آنجا که بهساد در تمام مدت زندگی خود با ناظرین محترم ( و گاه نامحترم ) قرین بوده است و به نحوی ارزیابی نتیجه کار ما با این قشر زحمتکش ( و گاه نازحمتکش ) بوده است . دیدگاه نسبتا جامعی در مورد این افراد پیدا کرده ایم.

  • ناظر مجرد: ناظری است که بسیار سخت گیر است و روزی ۱۴ ساعت کار می کند و مو از ماست می‌کشد.این نوع ناظر اصولا برای افزایش کیفیـت کار بهساد مفید است.

    واکنش منطقی پیمانکار : هر چه ناظر گفت بگویید چشم و کیفیت کار را افزایش دهید. اگر خیلی زیاد اذیت کرد، سعی کنید همسر مناسبی برای وی پیدا کنید.

  • ناظر تازه عقد کرده : همان ناظر مجرد قبل است که به محض اینکه ، عقد می‌کند ، بی خیال دنیا و ( از جمله کار تحت نظارت ) می شود و چون همه دنیا را خیلی خوب می بیند ، کار را تایید می کند و او به یارش می رسد و ما به پولمان

    واکنش منطقی پیمانکار : لازم نیست کار خاصی انجام دهید. قبلا همه کارها انجام شده

  • ناظر منطقی و باسواد : ناظری که خودش به کار مسلط است و مشکلات و معضلات کار را می شناسد و ایرادات را به صورت منطقی به شما منتقل می کند و زمان کافی در اختیار شما قرار می دهد هدف او رشد پیمانکار و انجام کار است .نسل اینگونه ناظر در حال انقراض است.

    واکنش منطقی پیمانکار : با ناظر صمیمانه همکاری کنید.

  • ناظر منطقی و کم سواد : این ناظر اصولا چون از کار سر در نمی آورد زیاد هم کاری به کار شما ندارد. حد و حدودش را می داند . کار شما در هر صورت تایید شده است.

    واکنش منطقی پیمانکار : در این هنگام وظیفه پیمانکار است که او هم حد و حدودش را بداند و سوء استفاده نکند و آبروی ناظر را حفظ نماید.

  • ناظر طماع باسواد : ناظری است که چون خودش کار را حتی بهتر از شما بلد است و یحتمل آن طرف افرادی را می شناسد که از تیم شما بهتر عمل می کند ، اول شروع می کند به بهانه گیری ، بعد هم پیشنهاد می دهد که از وجود فلانی و بهمانی در جهت بهبود کار استفاده کنید. یحتمل زد و بند لازم را با آن طرف هم دارد.

    واکنش منطقی پیمانکار : توجه کنید که او می تواند دودمان شما را بر باد دهد.با این‌حال به ارزش‌های کاری و اخلاقی خود نگاه کنید. اول سعی کنید کیفیت کار خود را افزایش دهید و افرادی بهتر از افراد او برای کار پیدا کنید و بهانه را از او بگیرید. سپس خود را به گیجی و خنگی بزنید و طوری وانمود کنید که اصلا متوجه منظور او نشده اید. اگر نشد سعی کنید کارفرما را از حرکت‌های وی آگاه سازید. شاید هم واقعا صلاح شما را می خواهد، در این مورد من توصیه ای نمی کنم.

  • ناظر طماع بی سواد : فرض کنید که چنین ناظری اصلا وجود ندارد! اما فرض محال که محال نیست. این نوع ناظر شروع می کند به ایراد بنی اسرائیلی گرفتن . هر روز حرف خود را عوض می کند ،چون اصولا از کار تحت نظارت خود سر در نمی آورد حتی ممکن است به رنگ لباس شما و یا حتی نوع نگاه کردن شما نیز ایراد بگیرد. خود را به در و دیوار می کوبد و زندگی شما را به هم می زند.

    واکنش منطقی پیمانکار : دور زدن او فایده ای ندارد ، چون اصولا موجود دردسر سازی است .هر کس در مقابل ارزش های خود مسئول است. شمشیر را از رو بکشید و شرافتمندانه بجنگید.

    


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *