به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

عرض شود که :

  1. زمستان تمام عیاری است. سرمای نفس گیر زندگی را مختل کرده است. نمی‌دانم چرا پای صحبت هر کس که می نشینی غر می‌زند. از غنی و فقیر همه نالانند. چند روز پیش یاسان بودم و گلایه و شکایت داشتند از چند میلیارد تومان مطالبات وصول نشده. و همچنین سایر دوستان به همین وضع ، یکی از دوستان قدیم که در کارخانجات صنعتی کار می‌کند می گفت رسما دو ماه یکبار حقوق می گیرند. به ادارات دولتی که می روی کارمندان مشغول غر زدن هستند و از کار بزرگترهایشان هم که من و امثال من سر در نمی آوریم.

    اینکه همه غر می زنند لزوما نشانه بد بودن اوضاع نیست. واقعیت این است که اعتقاد دارم جامعه اطراف ما ، دچار اپیدمی افسردگی و غرغریسم شده است. هنوز جای تلاش بیشتر وجود دارد. و من تمام تلاش خود را به کار گرفته ام تا از این فضای سنگین فاصله بگیرم. سرگذشت تمام شرکت‌های بزرگ را که بخوانی می‌بینی که همه در طول زندگی خود با چنین اوضاعی درگیر بوده اند. گرچه در خلال آن بحران‌ها ، زمان به سنگینی می گذشته است. اما در مرور تاریخی این روزها ، آن سالها لحظه ای بیش نخواهند بود. این است که بیش از پیش تلاش خواهم کرد و شاهد پیروزی را در آغوش خواهیم فشرد.

    به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل

    اگر مراد نیابم ، به قدر وسع بکوشم

  2. می دانم کار درستی نیست ، اما برای وب سایت شرکت خودم دست به کار شده ام. بد انجام دادن بهتر از انجام ندادن است. هر چه از تقی و نقی خواهش کردیم که یک دستی ( مطابق با نیازهای ما ) روی سر وب سایت بکشند که افاقه نکرد. داخل شرکت هم از چند ماه پیش به افراد مختلف سپرده بودم که یک گزارشی در مورد وب سایت ها و بایدها و نبایدهایش تهیه کنند. نیتجه گزارش ها به هیچ وجه راضی کننده نبود. چند روز گشت و گذار در سایت ها و یک گزارش خالی !. این بود که مشغول کار وب سایت بهساد شده ام. ابتدا از نظر محتوی و بعد هم کمی از نظر شکل و شمایل . خیلی جای کار دارد. کاش کسی کمک کند . هر چند با گذری و نظری…
  3. صحبت وب سایت پیش آمد. یاد خاطره ای افتادم. آن اوایل که هنوز خیلی ها اینترنت را نمی شناختند. نامه ای را دیدم به یکی از مدیران که سایت سازمان آنها ، ایجاد شده و آماده بازدید است. مدیر مربوطه هم برای رییس سازمان در هامش نامه نوشته بودند که “پیشنهاد می شود ، جنابعالی به همراه کلیه مدیران و کارشناسان از سایت بازدید نمایند” . رییس سازمان هم برای مسئول دفتر خود نوشته بودند. “برادر… ، برای بازدید کلیه مدیران و کارشناسان از سایت با نقلیه هماهنگ شود…”!

زمستان به نیمه نزدیک می شود و بهار نزدیک است. همین که نفس بهار برسد ، باعث تحرک می شود. کم کم باید به فکر “برج بهساد” باشیم. اوضاع رو به بهبود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *