همانطور که دیشب قول داده بودم عرض شود که :

اول : در بهساد تغییراتی ایجاد شده است. نظام برنامه ریزی بهبود یافته ، کنترل از نظم بیشتری برخوردار شده است. انضباط سازمانی افزایش یافته و مهم تر از همه اینکه برنامه غذایی متنوع تر و بهتر شده است. این ها تغییراتی است که جز با همکاری و گاه تحمل دوستان و همکاران خوب من اتفاق نمی افتاد. بابت همه چیز از آنها تشکر می کنم.

یکی از تغییرات مثبتی که در بهساد اتفاق افتاده است ، گرایش بیشتر به فرآیند مهندسی نرم افزار است. با زحمت های همکار خوبمان ، آقای نیک مهر ، معماری نرم افزار با انسجام خوبی نهادینه شده است. در کنار آن به مسائل مهمی چون کیفیت به صورت مدون پرداخته می شود و بهره گیری از ابزار مدیریت کارگروهی به صورت پیوسته و قابل قبولی ادامه دارد. از وضعیت شبکه داخلی بهساد تا حد زیادی راضی هستم و به عبارتی همه چیز رو به بهبود است اما :

  1. این تغییرات مثبت نتیجه این است که بعد از مدت ها کمی فرصت نفس کشیدن پیدا کرده ایم. یعنی در این وانفسای کمبود شدید تقاضا برای پروژه های فناوری اطلاعات در مملکت ، تهدید کاهش حجم بازار را به فرصت بازآفرینی و مهندسی مجدد بهساد تبدیل کرده ایم و البته کارهای دیگری که بعدها در مورد آن خواهم گفت.
  2. این راضی بودن و این بهبود ها به یقین نسبی است و رضایت از شرایط دلیل بر کفایت آن نیست. فکر می کنم تا آنچه که بهساد در خور آن است فاصله زیادی داریم. هنوز در بسیاری از زمینه ها ( به ویژه فرآیندهای تعاملی سازمان با محیط خارج ) نیاز به بهبودهای جدی احساس می شود. هنوز بر این باور هستم که راه نجات سازمان های بحران زده کنونی توسعه ظرفیت های مدیریت و نگاه در آینه ( اصلاح خود ) در مقابل نگاه از پنجره ( انتظار از دیگران) می باشد.

دیگر اینکه :

دوست می دارم که از غر زدن پرهیز کنم ، اما باید بگویم که مشتریان عزیز پرداخت های خود را معوق کرده اند و با مسائل کمبود نقدینگی روبرو هستیم. امیدوارم همانطور که قول داده اند تا آخر هفته مشکلات و مسائل مالی ما حل شود.

سرانجام : بار دیگر از تاخیری که در به روز آوری روزنوشته ها پیش آمده معذرت می خواهم. همانگونه که ، نوشتن به موقع وبلاگ برایم مهم است ، ارائه خدمات به موقع به مشتریان نیز برایم اهمیت دارد. اما علیرغم تلاش های انجام شده گاه در ارائه خدمات به موقع به مشتریان دچار فراموشی و بی برنامگی می شویم. امیدوارم بهبودهای صورت گرفته در این زمینه نیز با سرعت بیشتری ادامه پیدا نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *