عرض شود که :

  1. دکتر یک کتاب در مورد تفکر سیستمی دیده بود از انتشارات سازمان مدیریت صنعتی ، گویا در آن کتاب مطالب زیادی از بخش آموزش تفکر سیستمی بهساد آورده شده ، آن هم بدون ذکر منبع، جای تاسف بسیار دارد. قصد داشتیم که رسما به آنها اعتراض کنیم ، گرچه می دانیم که فایده ای ندارد. اینکه در بسیاری از وبلاگ ها ، مطالب را بدون ذکر نام منبع Copy & Paste می کنند که نمی شود انتظاری بیش از آنها داشت. اما سازمان مدیریت صنعتی… این باورش سخت است. البته بازهم آن چیزی که برای بهساد ارزشمند است داشتن سهمی هر چند اندک در گسترش دانش بشری است و در حال حاضر قصد نداریم دسترسی به مطالب علمی را محدود به کاربران ثبت نام شده کنیم.
  2. یک چند وقت پیش ، با یکی از دوستان صحبت می کردیم ، می گفت که در چهارچوب طرح تسما پول های خوبی برای تولید محتوی الکترونیکی می دهند. می گفت ببین می شود یک انیمیشنی ، چیزی ، درست کرد و پول گرفت …

    من با تفکر فوق مخالف هستم ، به طور کلی فکر می کنم که طرح حمایتی تکفا هم علیرغم مزایای فراوانی که داشت ، مشکلات زیادی هم به همراه آورد. متاسفانه طرح های حمایتی در کشور ما بیشتر از جنس حمایت از بیماران است. جنس صدقه دارد. ساختار ساز نیست. به دلیل سایر مشکلات ساختاری درسازه های فرهنگی جامعه ، از فرهنگ سازی بالایی نیز برخوردار نیست. طرح تکفا جدای از رانت خواری ها و فرصت طلبی هایی که به عنوان آسیب های جدی آن مطرح هستند ، باعث ایجاد تغییر ناگهانی در رابطه عرضه و تقاضا در جامعه شد. سطح توقعات را در حالی بالا برد که پس از طرح تکفا و با کاهش شدید حجم تقاضا ، شرکت ها در سازه های مدیریتی و بازاریابی خود دچار اختلال شده اند .من اطلاع زیادی از طرح تسما ندارم و نمی خواهم داشته باشم ، اما به نظر می رسد طرح تسما هم با شدت کمتری دنبال رو راه تکفا است و در حوزه دیگری همان اشتباهات تکفا را تکرار می کند.

  3. این بند در مورد … است که دوستان به من گفته اند نوشتن در این مورد را فعلا تا ایجاد تفاهم و همدلی … اصلا هاکوپیانس می گفت بنویس NULL و خلاص…
  4. برنامه کلاس زبان در بهساد بالاخره چله اش برید ، چند سالی بود که دنبال این بودیم که مدرس زبان انگلیسی به بهساد بیاوریم ، به دلیل تفاوت سطح همکاران هیچ گاه این امکان را نیافتیم. حالا هم هر یک از دوستان بهسادی جداگانه به کلاس زبان می رود و در آخر هر ترم ارزیابی لازم انجام خواهد گرفت.
  5. در حال بهبود فرآیندهای برنامه ریزی و مهندسی نرم افزار بهساد هستیم. در صدد هستیم به مقوله کیفیت با دیدگاه نهادینه و مهندسی بیشتری نگاه کنیم. همانطور که قبلا نیز گفته ام برای توسعه شرکت هیچ راهی بیش تر از افزایش ظرفیت های مدیریت موثر نیست. خوشبختانه با وجود کاستی های زیادی که داشتیم بهبود اوضاع از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است و امیدوارم با تلاش هر چه بیشتر همکاران در این زمینه توفیق بیشتری داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *