عرض شود که :

  • این روزها ، شدید شده ام ، یعنی من پشت کامپیوتر نشین اداری به اصطلاح تحلیلگر و … ، تبدیل شده ام به یک معمار و یا نوع با کلاسش (مهندس کارگاه) و یا نوع بی کلاسش (سرعمله) و یا هر چه شما دوست دارید تصور کنید. که البته این نمی دانم چی چی شدن خالی از دردسر ، جاذبه و البته دوندگی ها و بنزین سوزاندن بی حد و حصرش نیز نیست.
    • عمله بنا جماعت نیز یک جورایی مثل خود ما هستند. به Acquisition پروژه های Concurrent باهم می پردازند (به زبان مهندسی ) ، یعنی صد تا کار را زخمی می کنند (به زبان عمله بنایی) و به عبارتی یک خط در میان سعی می کنند همه را راضی نگهدارند که در این صورت هیچ کس هم راضی نخواهد بود.
    • یک جورایی متوجه شده ام که فتیله پرداخت ها باید متوسط رو به کم باشد. اگر فتیله را زیاد بالا بکشیم دودش برای چشم ضرر دارد. هر چه تلاش کرده ام نتوانسته ام این مسئله دود را حل کنم. بندگان خدا خسته می شوند .
    • با تلاش ها و زحمات معمار قبلی ، ساختمان کلنگی بغل دستی هم دچار ترک خوردگی و … شده است که باید تعمیر شود.
    • چند روز پیش رفته بودم سر میدان کارگر بیاورم برای یک سری از کارهای گل ، یادم رفته بود که در ماشین را قفل کنم. چهار نفر نشستند داخل ماشین (شانس آوردم ۲۰۶ بیشتر جا نمی گیرد. ) ، حالا از من انکار که یک نفر بیشتر نمی خواهم و از آنها اصرار که زن و بچه دارند. راستش را بخواهید ترسیده بودم که کتکم بزنند ، بدجور قیافه های خفنی داشتند. به هر تهدیدی که بود همه را پیاده کردم و یک بچه مظلوم سوار کردم بردم سر ساختمان ، حالا مشکل این جا بود که این بجه مظلوم اصلا توان کارکردن نداشت. کمی بالا پایین رفت و حقوقش را گرفت و رفت ! قبلا دو تا افغانی شارپ برده بودم ، خیلی خوب کار می کردند. بی دردسر ، فکر کنم با این تعهد کاری برادران افاغنه ، در آیند نزدیک کشور دوست و مسلمان افغانستان از جمله بلاد پیشرفته شود و کارگران ایرانی ( با توجه به مزیت آشنایی به زبان فارسی ) بتوانند فرصتهای شغلی مناسبی پیدا کنند و مشکل ….. راستی هاکوپیانس می گفت که امتحان های مدارک تخصصی سیسکو به تازگی در افغانستان برگزار می شود و علاقمندان می توانند برای کسب این مدارک به افغانستان مراجعه کنند.

    به هر ترتیب فکر کنم در یکی دو سه چهار هفته آینده ساختمان بهساد به اتمام برسد و پس از بریدن روبان مربوطه ، نقل مکان کنیم. راستی به دنبال یک اسم خوب هم برای ساختمان بهساد می گردیم. به پیشنهاد بهترین اسم ، جایزه تعلق می گیرد.

  • فعلا کمی تا قسمتی دچار تبعات Delay در اتمام پروژه عمرانی بهساد شده ایم که شرح ماوقع در نوشته های بعدی خواهد آمد.

یک دیدگاه

  1. با سلام!
    تو رو خدا یکی نظر بده بلکه این صنعت فن آوری اطلاعات و بده بستانهای الکترونیک تو این مملکت پا گرفت. خداییش گناه شد من گردن می گیرم
    مسعود محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *