عرض شود که :

موضوعات زیادی برای جمعه نوشته های بهساد در ذهنم پراکنده هستند ، که هر یک را به دلیلی دوست دارم بنویسم و به دلایلی دیگر نمی توانم بنویسم. برخی از دوستان مشفق ، نصیحت کرده اند که “تو را خاموشی بِه..” و هاکوپیانس گفت بنویس NULL و تمام!

خوب البته کمی به موضوعاتی که در ذهنم برای نوشتن بود می پردازم:

  1. اول از همه دوست می دارم راجع به این جوان بسیار باهوش و باسواد سنجانی بنویسم که البته مدتی بسیار کم هم در سال ۸۲ همکار ما در بهساد بود، در طول سالیان متمادی کار در بهساد و غیر بهساد کمتر مهندس کامپیوتری را دیده ام که این چنین بر ابزار کار خودش مسلط باشد، اینترنت را به خوبی بشناسد و از منابع آن به خوبی استفاده کند و نهایتا کارهایش استاندارد و تمیز و شسته رفته و به قول مفسران ورزشی استخوان دار باشد. نحوه کار او در همان مدت کم دربهساد ، منشا آموزش های موثری برای من بود. هنوز هم وقتی که می خواهم در مورد “مهندس کامپیوتر” فکر کنم ، حمیدرضا محمدی یکی از نمونه های آن می باشد. متاسفانه نشد که باهم کار کنیم. به طور طبیعی او انتقاداتی به ما داشت و ما به او .هر جا که هست برای او آرزوی موفقیت می کنم.
  2. راجع به این موضوع گفتند که فعلا ننویسم. (همان دوستان مشفق)
  3. مدتی است که به قول این مدیریت چی ها داریم re-Engineering می کنیم ، آرام و بی سر و صدا . چند شب پیش با دکتر بحثی داشتیم در مورد سطح رسمیت کاربرد مفاهیم مدیریتی در شرکت های کوچک و متوسط . هر دوی ما نسبت به بکارگیری این مفاهیم ( اندازه گیری ، مهندسی مجدد ، مدیریت ارتباط با مشتری و … ) شکی نداشتیم. من سطح رسمیت و ابزارگرایی بیشتری را قائل بودم و دکتر این اعتقاد را داشت که پرداختن بیش از حد به ابزار و رسمیت بخشی به این مفاهیم علاوه بر اینکه مفاهیم اصلی را تحت شعاع قرار می دهد ، ممکن است فراخور سازمانی با حد و اندازه بهساد نباشد.

    البته من تناسب سطح رسمیت اعمال تغییرات (Formality) با اندازه سازمان را درک می کنم و دکتر نیز با کارآمد بودن ابزار موافق است ، فقط بحث اولویت بندی و زمانبندی آن وجود داشت. به هر جهت مهندسی (مجدد) مفاهیمی مانند برنامه ریزی و کنترل در حوزه های مختلف کاری شرکت و پایه ریزی (مجدد) فرآیندها (به قول من) و سر و سامان دادن به کارهای شرکت (به قول دکتر) از اوجب واجبات است و مشغول آن شده ایم.

  4. NULL
  5. اطلاعات مرتبط با گرید انفورماتیک را در سایت وارد کردم. امسال امتیاز بسیار بالاتری نسبت به سال گذشته داریم. به عبارت بهتر سال گذشته در دوحوزه کاری دارای رتبه ۵ بودیم و خوشبختانه امسال با ارتقای سطح تخصصی شرکت در همان دو حوزه رتبه ۴ را کسب کرده ایم. این موفقیت و ارتقا را به همه بهسادیها شادباش می گویم.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *