سال ۹۳ نیز گذشت…

پایان سال ۹۲ چیزی ننوشتم. سال بحران بود. خسته بودم و با روحی آزرده قدم به سال جدید می‌گذاشتم. وقتی در بحران باشی، نقاب خیلی‌ها که شکل اسکناس دارند و تو را هم به شکل خود می‌بینند، کنار می‌رود و چقدر زشتی‌های پنهان خوب عیان می‌شود. بیش از بحران بهساد، هویت اخلاقی جامعه برایم زیر سئوال رفته بود و این بیش‌تر آزارم می‌داد.
روز اول عید، پیش دوستی بغضم شکست. نیاز به کمک فکری داشتم. اعتراف می‌کنم که برای اولین بار در تمامی بحران‌های زندگی، کم آورده بودم. صحبت‌هایش کمک فکری خوبی بود. جای نشستن و یا حتی افتادن نبود. همرهان جان بهساد نیز بودند. دست به دست هم دادیم. بهسادی‌ها صبور بودند و پرتلاش. به آرامی برخاستیم. نیمه سال باید به مرخصی می‌رفتم. مرخصی رفتنی بود خارج از اراده من! من باید می‌رفتم. نه از بهساد، که از خود و از دنیایی که به آن عادت کرده بودم. دیگر نبودم.
وقتی بعد از ۴۰ روز برگشتم، همه چیز خوب بود.
بحران۹۲ برایم تجربه بزرگی شد. مرخصی ۴۰ روزه نیز هم. احساس می‌کردم که خیلی چیزها به آن اندازه که ما به آن‌ها اهمیت می‌دهیم، ارزش ندارند. فهمیده‌بودم که «صبــــر» واژه مقدسی است که هدف را در قاموس زمان ترجمه می‌کند. احساس خوبی از شناخت داشتم. در آن‌سوی قضیه کم‌تر برایم پیش آمده بود که به بهسادی‌ها این‌گونه اعتقاد داشته باشم.
همه چیز آرام است. بهساد قوی است و کارهای بزرگی انجام داده. احساس خوبی دارم. و من بهساد و بهسادی‌ها را دوست دارم.

۲ دیدگاه

  1. با سلام
    جناب آواژ خیلی خیلی خوشحال هستم وقتی پیشکسوتانی مثل شما را می بینم که در این بازار …..
    با همه سختی ها و دشواری ها راست قامت اند و بکار خود ادامه می دهند برای من بسیار خوشحال کننده است چون همیشه به شرکت های با سابقه در این حوزه افتخار می کنم و دوست شان دارم.
    من برای شما بهترین های را آرزو می کنم ، انشاالله سال ۹۴ برای همه کسب و کار ها بخصوص فناوری اطلاعات و نرم افزار بازاری پر رونق باشد.
    چه دعای بهتر از این که خداوند پنجره باز اتاقت باشد.
    یا حق

    1. سلام جناب خدادادی عزیز

      سال نو مبارک به شما باشد که مبارک شمایید (نقل به مضمون از شمس تبریزی). شما همیشه به بهساد و این حقیر محبت داشته و دارید. البته من اعتقاد دارم که کسب و کار نرم افزار سن و سال نمی‌شناسد و به قول علی واحد عزیز، نباید در این موارد به شناسنامه نگاه کرد. به یقین ما سن و سال دارها (و نه لزومن پیشکسوت و بزرگتر) خیلی موارد را باید از شما جوان ها یاد بگیریم و حصارها و قفل های ذهنی خود را در این سال های به وجود آمد باید بشکنیم.
      سال خوب و پربرکتی را برای شما آرزو می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *