فرصتی برای هم‌راهی با کسب و کار بهساد

روزنوشت‌های بهساد برای من تاکنون متضمن هیچ‌ گونه هدف تجاری نبوده است. حتی آگهیهای کنار روزنوشتها نیز، آگهیهای غیر تجاری میباشند.

اما این بار قصد دارم که از روزنوشتهای استفاده تجاری کنم و برای توسعه اهداف تجاری بهساد آن را به کار بگیرم.

بهساد دارای دو محصول نرمافزاری است. یکی سامانه جامع آماری و دیگری سامانه جامع برنامهریزی و مدیریت پروژه (بعدها بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد). سامانه جامع آماری بهساد سامانهای است که به وسیله آن میتوان اطلاعات بخشهای مختلف یک سازمان را از طریق فرآیندهای قابل تعریف و انعطافپذیر جمعآوری نمود، خلاصهسازی و پالایش کرد و علاوه بر ایجاد پایگاه اطلاعاتی سازمان، به گزارشگیری متنوعی از آن پرداخت.

به عنوان نمونه، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هم اکنون اطلاعات حدود ۳۶۵۰۰۰ تاسیسات تولید و پالایش آب در سراسر کشور را به طور روزانه با کمک این سامانه جمعآوری میکند. یا این که این سامانه در شرکت توانیر ابزاری است که دفتر فناوری اطلاعات و آمار، اطلاعات حدود ۳۴۰۰۰ از شرکتها و واحدهای تولید، توزیع و انتقال نیرو را با آن گردآوری نموده و سالنامه های آماری خود را با آن تهیه میکند.

پس بنابراین این سامانه باید دارای ساختاری منسجم و پیچیده برای پذیرش انواع اطلاعات و در همان حال بهرهمند از محیط کاربری ساده و روان و به اصطلاح کاربر پسند باشد که بتواند در گسترههای بزرگ ملی و یا استانی به کار گرفته شود.

با توجه به این موضوع مشخص است که هر شرکت و سازمانی که بخواهد در مورد شهرستانها و واحدهای خود به جمعآوری اطلاعات و گزارشگیری و گزارشدهی بپردازد، میتواند از سامانه جامع آمار و اطلاعات بهساد استفاده کند. از وزارتخانهها و شرکتهای بزرگ مادرتخصصی گرفته تا استانداریها و سازمانها و شرکتهای استانی.

از آنجا که فروش این سامانه به حال بهساد و سازمانهای به خدمتگیرنده آن مفید خواهد بود، قصد داریم که شبکه فروش خود را با روش توسعه همکاریهای دوجانبه با شرکتهای فناوری اطلاعات و یا شرکتهای آماری گسترش دهیم. اصطلاح “نماینده فروش” را نمیپسندم. بُعد بازاری بیش از حدی دارد و محدود کننده نوع همکاری است. عبارت “همکار کسب و کار” (یعنی شرکت و یا افرادی که با هم کار میکنیم تا به ایجاد ارزش در سازمانها بپردازیم)، بیشتر زیبنده دوستان جدید ما خواهد بود.

مخلص کلام اینکه اگر دوست دارید به عنوان “همکار کسب و کار”، با هم همراه شده و از منافع چند جانبه سامانه جامع آمار و اطلاعات بهساد باهم منتفع شویم، ما را هم بیخبر نگذارید و در بخش نظرهای این نوشته و یا به وسیله نشانی ایمیل behsad[at]behsad.com ما را مطلع کنید.

۲ دیدگاه

  1. سلام خوب باید از کجا شروع کرد مهندس؟
    یکی از مشکلاتی که من نوعی دارم نحوه ارتباط برقرار کردن برای پرزنت پروژه هست. من چطور می تونم به یک سازمانی بفهمونم که ما محصولی داریم که بدرد شما میخوره؟ در اصل منظورم اینه چطور من باید قرار ملاقات تنظیم کنم و بفهمم اینها به محصول شما نیاز دارند یا نه؟

  2. سلام
    من بارها تصمیم گرفته ام که یک پروژه جدید در زمینه فناوری اطلاعات راه اندازی کنم

    اما بخاطر اینکه هیچ اطلاعاتی در مورد هزینه ها ، مدت زمان اجرای تا سودآوری و

    ریسک های پروژه های فناوری اطلاعات نداشتم البته ناآگاهی کامل هم که نه در

    دروس مهندسی نرم افزار ومدیریت پروژه های فناوری اطلاعاتی اطلاعاتی را بدست آورده ام اما

    اکثر این مطالب تئوریک و مخصوص کشورهای خارجی است

    اگر امکان دارد با مسائل و ریسک های که در این چندین پروژه ای که انجام داده اید توضیحاتی بدهید
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *