سال جدید، آشپز جدید

بعد از حدود هفت سال آشپز بهساد عوض شد. مدتی بود قصد تغییر آشپز را داشتم ولی بنا به ملاحظاتی دست به این کار نمیزدم.

تا اینکه اسفند ماه سال گذشته خودشان اعلام کردند که قصد ادامه همکاری با بهساد را ندارند و من هم خیلی سریع پذیرفتم و با اندکی پرس و جو آشپز جدید را انتخاب کردیم.

برنامه غذایی و مواد غذایی تغییر نکرده است، ولی کیفیت غذا به طور محسوسی بهتر شده است! چرا؟

فرد جدید کارش را دوست دارد و به آن عشق میورزد. اضافه کردن چاشنی متناسب به خورش، کمی قارچ و ذرت به ماکارونی و پختن کوکو سیبزمینی سر حوصله که خیلی ضخیم نشود و لنگه دمپایی ابری را به ذهن متبادر نسازد، مسائلی است که بیش از آنکه به هنر آشپزی ربط داشته باشد، به علاقه و اهمیت دادن یک فرد به کارش ربط دارد.

من فکر میکنم که اگر هر فردی کار مورد علاقهاش را با عشق و علاقه انجام دهد، کیفیت کار او به نحو بارزی افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر کارفرمایان هم باید حواسشان به جبران زحماتی اینچنین باشد. چرا که عشق همواره محرک خوبی برای شروع هست ولی برای تداوم، نیاز به عواملی مانند تامین به موقع نیازمندیها مادی و معنوی افراد ضروری مینماید.

جایی میخواندم که وظیفه همه ما خشنود ساختن مشتری،در مقابل اخذ ما به ازای ریالی آن است، چرا که هیچ شرکت ورشکستهای قادر به خشنود ساختن مشتری نمیباشد.

۳ دیدگاه

  1. سلام عرض می کنم جناب آواژ
    برایتان روزهای خوبی آرزو می کنم. عشق و علاقه و احساس سرگرمی با کار از محرکهای اصلی پیشرفت در کار وزندگی است.چقدر خوب بود دلیل عدم همکاری آشپز را صرفا جهت اطلاع واکاوی می نمودید.
    سوال دوم من اینست کمی در مورد فلسفه لوگوی سازمانی تان یعنی کرگدن بیشتر توضیح می دهید؟ همچنین قرابت آن با موضوع فعالیت شرکت بهساد را؟
    بی نهایت سپاسگزارم.
    با احترام

    1. سلام جناب قربانی عزیز
      از محبت شما ممنونم و من هم روزهایی به‌تر و بهینه‌تر برایتان آرزو دارم. البته من دلایل عدم همکاری ایشان را پرس و جو کردم که به راحتی می شد همان دوست نداشتن کار را از آن استنباط کرد.
      در مورد فلسفه لوگو یعنی جناب آقای کرگدن، نکته اول این ‌که این لوگوی رسمی نیست و به نحوی لوگوی غیر رسمی است و در سربرگ شرکت از آن استفاده نمی شود. نکته دوم در مورد فلسفه آن است که من در این نوشته وبلاگ در مورد آن به تقصیل گفته ام.
      http://www.behsad.com/weblog/?p=1198
      در صورتی که نکته ای ناگفته باقی مانده، بفرمایید، خوشحال خواهم شد بیش‌تر در خدمت شما باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *