|

گدا صفت

به طور معمول حجم ریالی قراردادهای فناوری اطلاعات (در حد چند ده میلیون تومان) در مقایسه با سایر قراردادهای شرکت‌ها (در حد چند صد میلیون و یا چند میلیارد تومان) رقمی پایین محسوب می‌شود. این امر دلایل مختلفی دارد که موضوع بحث ما نیست.

این پیش مقدمه را نوشتم که بگویم که چندی پیش در یکی از سازمان‌ها از ما درخواست رشوه شد و من بدون هر گونه واکنشی به فرد مربوطه موضوع را به مدیر بالاتر او منتقل کردم. آقای مدیر زیر لب کمی غر و غر کرد و گفت: “رقم قراردادهای شما که چیزی نمی‌شود. این فرد می‌تواند از قراردادهای حجیم چنین درخواستی داشته باشد، چه می‌شود کرد؟ برخی گداصفت‌ هستند”

به نظر می‌رسید که می‌داند رشوه و فساد اداری مثل سرطان همه بدنه سازمان را فرا گرفته است، اما فکر نمی‌کرد که به قراردادهای گنجشکی ما هم رحم نمی‌کنند. رشوه‌خواری گاهی جزء شخصیت افراد می‌شود.

۵ دیدگاه

  1. آقای آواژ، تسلیتی را خطاب به شما در وبلاگ گزاره‌ها دیدم، نمی‌دانم کدام یک از آشنایانتان فوت کرده‌اند، اما امیدوارم همدردی بنده را به عنوان خوانندهٔ ثابت وبلاگتان بپذیرید. ان شاء الله خدا به شما و سایر بازماندگان صبر و طول عمر و به آن از دست رفته رحمت بیکران عنایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *