یک بام و دو هوای افزایش حقوق‌ها

همه می‌دانیم که افزایش‌ حقوق‌ها در بخش خصوصی امسال چیزی در حدود ۱۸ درصد بود. اعتراضی نیست. به نظر من رشد تورم بیش از این مقدار بوده است و این حداقل حق کارکنان است که از چنین افزایش حقوقی برخوردار باشند و چه دولت بگوید و یا نگوید، هر شرکتی باید به منظور حفظ بهره‌وری همکاران خود و کاهش دغدغه‌های ذهنی آن‌ها بیش از این افزایش حقوق را متناسب با تورم در نظر بگیرد.

از طرف دیگر اما، آقایان دولت ابتدا افزایش حقوق کارمندان خود را ۱۵ درصد اعلام کردند و به تازگی هم گفته‌اند که معلوم نیست که همین پانزده درصد هم چه زمانی اجرا شود. این در حالی است که افزایش حقوق‌ها در بخش خصوصی طبق قانون از ابتدای سال اجرایی شده و حق بیمه هم بر اساس آن دریافت می‌شود و جرات داری پرداخت نکن!

آیا کارمندان محترم دولت دورتر از تورم به سر می‌برند و یا این‌که دولت برای بخش خصوصی لالایی را می‌خواند که خود حتی با بهر‌ه‌گیری از چاه‌های نفت، با آن خوابش نمی‌برد؟

۴ دیدگاه

  1. با مزه اینجاست که افزایش حقوق بخش خصوصی اعمال شده است و موظف به پرداخت آن هستیم – و هیچ مشکلی هم با آن نداریم، اما نه فقط همانگونه که گفتید دولت خودش موظف به اجرای آن نیست بلکه از آن سو معافیت سقف مالیاتی حقوق هنوز بر مبنای سال ۹۰ اعمال می شود ، چون هنوز قانون مصوب نشده است! حقوق بر مبنای ۹۱، مالیات حقوق بر مبنی ۹۰!
    تحصیلدارما از ممیز دارایی پرسیده بود که این اضافه پرداختی که ما برای مالیات حقوق از بابت این مصوب نشدن قانون پرداخت کرده ایم چه می شود؟ گفته بود خوب اضافی دادید که دادید!
    برای شرکت کوچکی چون ما این مبلغ چیز زیادی نمی شود اما برای یک کارخانه و یا شرکت بزرگ با صدها نفر پرسنل خودش مبلغی می شود… بماند! همه چیزمان به همه چیزمان می خورد!
    همین!

    1. من مشکلی با این یک بام و دو هوا ندارم. دارندگی است و برازندگی!! توانایی زورگفتن به بخش خصوصی را دارند، خوششان باشد. فقط شعار حمایت از بخش خصوصی ندهند. همین برای من کافی است.

      1. به قول شما این شعار حمایت از بخش خصوصی به آدم فشار می‌آورد…. همین امسال که مثلا سال حمایت از تولید ملی است فقط هزینه شعار پراکنی دارد و نهایت خلاقیت در این حمایت ملی این است که شهرداری و صدا و سیما اعلام کرده اند که برای حمایت از تولید ملی تبلیغات کالاهای خارجی را از سطح شهر و تلویزیون حذف می‌کنند! من مانده ام با این حمایت بزرگی که قرار است صورت بگیرد چرا همه تولیدات ملی دارد یکی یکی تعطیل می‌شود و تبدیل می‌شود به واردات چینی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *