اصطلاحات در بهساد!
من زیاد از شرکتهای خصوصی دیگر خبر ندارم ، اما در بهساد بازار اصطلاح و ضرب و المثل های بهسادی داغ است ، گاه این اصطلاحات ناشی از یک اتفاق و رویداد بوده ، گاه یک نفر آن را گفته و بعضی وقتها هم نقل قول از فیلم یا موسیقی خاص است. سعی می کنم برخی از اصطلاحات را اینجا بیان کنم.

  1. کاربر فهیم! این اصطلاح را دکتر ایجاد کرده و همواره به برنامه نویسان توصیه می شود که کاربر را فهیم فرض نکنند و کنترل های لازم بر روی برنامه قرار دهند ، به هر حال اگر به یک برنامه نویس گفته شود که کاربر را فهیم فرض کرده ای ، یعنی اینکه برنامه ات به درد نمی خورد.
  2. فرم /گزارش مریض ؛ ، از اصطلاحات دکتر است ، یعنی که فرم درست شده در برنامه اشکال ساختاری دارد و باید طراحی آن عوض شود.
  3. فی الواقع !! این هم بسیار گفته می شود
  4. بسیار هم عالیست! سال ۸۱ که اوایل کار بهساد بود ، همکاری داشتیم که برای کارهای حسابداری می آمد و اتفاقا بدون چای اصلا نمی توانست کار کند ، از قضا چون یک روز سماور سوخته بود و کتری و قوری و چایساز و …. نبود ، برایش در قابلمه چای دم کردیم ، چایی بود پر از گچ و بسیار بد مزه ، اما به هر حال ایشان خورد و در پاسخ به معذرت خواهی ما ، با شور و علاقه خاصی چای را سر کشید و گفت: بسیار هم عالیست. حال این شده نماد کاری که آدم خودش هم خجالت می کشد تحویل دهد.
  5. کله: کسی که واقعا در یک مسئله متخصص باشد و رو دست نداشته باشد ، طی مراسمی مقام کله به او داده می شود
  6. قطب: از کله پایین تر است ولی به کسی که بسیار از مسائل یک تکنولوژی را مسلط باشد.
  7. آقا : اشاره به بیل گیتس مدیر عامل شرکت مایکروسافت که البته اوراکلی ها آن را قبول ندارند.
  8. آغا : هر کس که گونی اش باید پشت در باشد.
  9. مرحوم ! هر کس که از بهساد برود
  10. عزیز سفر کرده: اشاره به تنها دوستی که از بهساد رفت و لقب مرحوم نگرفت.
  11. گرگه ؛ یکی از پیمانکاران که خیلی زرنگ تشریف داشت.

این ها همه در کنار کلی شوخی توام با احترام ، فضایی صمیمی و زیبا را در بهساد پدید آورده که به قول آن عزیز سفر کرده ، ترک آن بسیار مشکل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *