تا حدود یک ماه دیگر ، گرید انفورماتیک شرکت منقضی می شود و در حال تمدید آن هستیم.
سیستم ارزیابی هم عوض شده است . در سیستم قبلی معیار ارزیابی شرکت ها مدرک تحصیلی به علاوه تجربه کاری کارکنان تمام وقت آنها بود، البته سیستم قبلی دارای چندین اشکال مهم بود از جمله اینکه :

  • اگر یک مهندس کامپیوتر با ۳۰ سال سابقه در یک شرکتی بود کافی بود تا کلی امتیاز برای شرکت داشته باشد ، حالا کاری نداریم که این آقا برای شرکت کارایی داشت یا نداشت و اصلا کار کامپیوتری می کرد و یا نه .
  • عکس مسئله هم صادق بود. اگر یک جوان باهوش و با استعداد که از بد روزگار نتوانسته بود مدرک بگیرد ، حالا هر چقدر هم که وارد بود و برای شرکت ارزش افزوده ایجاد می کرد ، هیچ امتیازی برای شرکت نداشت.
  • هیچ سقفی برای شرکت در مناقصات و عقد قرارداد وجود نداشت. مثلا فلان شرکت با امتیاز ۵۰-۶۰ می توانست در یک مناقصه تمام و کمال شرکت کند و هیچ محدودیتی هم وجود نداشت که شرکتهای سخت افزاری ( به خصوص در شهرستان ها ) وارد کارهای دیگر نشوند.

حالا چند وقتی است که سیستم را تغییر داده اند ، علی الحساب ۸۰ درصد حقوق پرسنل و ۲۰ درصد درآمد مشمول مالیات ، به نظر من که یک جوری شرکتها را گیر انداخته اند ، تمام تلاش شرکتها معمولا در پایین نشان دادن درآمد ( به منظور کاهش مالیات ) و پایین نشان دادن حقوق ( به دلیل ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرما ) بوده است و حالا اگر آنها را واقعی ابراز کنند کلی هزینه دارد و اگر پایین نشان دهند که درد سر امتیاز دارند

اما از این مسئله هم که بگذریم ، سیستم جدید با اینکه بسیاری از مشکلات گذشته را حل کرده است ،بعضی مسائل جدیدی را هم به وجود آورده است و بعضی از مشکلات هم که در سیستم قبلی وجود داشت:

توان مدیریت OUTsource و سقف آن در نظر گرفته نمی شود.

همه چیز در یک شرکت مسائل مالی نیست ، تعالی سازمانی هم مسئله ای نیست که فقط آن را در عملکرد مالی یک شرکت جستجو کرد ، نظام های کیفی و … نیز از عوامل قوت یک سازمان محسوب می شوند.

با اینکه کل روند کار مکانیزه شده است ، اما برنامه نوشته شده بیشتر مناسب یک شبکه LAN می باشد تا اینترنتهای نفتی ایران

اینکه درآمد شرکت در امتیاز آن تاثیر داشته باشد ، به تنهایی بد نیست ، اما اینکه کنترل وجود ندارد که آیا درآمد شرکت از راه فعالیت تخصصی به دست آمده و یا خدای ناکرده فعالیت های دیگر.

اگر مدیر یک شرکت چند نفر کارگر را در لیست بیمه اضافه کند و به آنها حقوق بدهد که مثلا در شرکت و یا جای دیگر کار کنند و هیچ گزینشی وجود نداشته باشد که واقعا این آقایان چه کار می کنند ، آیا این درست است ؟

بگذریم ، به قول وبلاگ نویسان خود من هم از این نوع نوشتن زیاد راضی نیستم ، به نظر می بایست کارشناسی تر می نوشتم ، اما نا ویراسته نوشتن به از نانوشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *