درخواست همکاری!

پیرو آگهی درخواست همکاری که منتشر کرده بودیم و خواسته بودیم که یک برنامه نویس مسلط به سی شارپ و آشنا به NHibernate و ASP.NET و …. به همکاران خود اضافه کنیم،  آقایی چند روز پیش این ایمیل را برای بهساد ارسال کردند: 

_____________________________________________

اولا NHibernate یک ORM است که هر برنامه نویسی باید قادر باشه که خودش

بسته به کار خودش اون رو طراحی کنه

دوم یه دستی رو سایت حودتتون بکشید که بیشتر مثل یه قالب وبلاگ میمونه

سوم . شما میخواید برنامه نویس استخدام کنید ، چه لزوم داره هفت جدش رو

زنده کنید.این رزومه بیشتر مثل سازمانهای اطلاعاتی میمونه .

چهارم دست از Asp بکشید بدرد نمیخوره با هزاران دلیل

پنجم اگر مایل به همکاری من هستید در خدمتم

_____________________________________________

از او خواستیم که رزومه‌اش را هر جور که دوست دارد بفرستد و فقط به نام دانشگاه (چون برایمان مهم است که از برخی دانشگاه‌ها نباشد) اشاره کند و تخصص‌هایش را بنویسد. چیزی نفرستاد. برایم مسجل شد که واقعا قصد کار کردن ندارد و خواسته کُری خوانده باشد.  ابتدا با هم‌فکری بهسادی‌ها پاسخ به نسبت کوتاهی آماده کردیم تا در روزنوشت‌ها منتشر کنیم. ولی هر چه فکر می‌کنم، بیشتر به این نتیجه می‌رسم که چیزی نگویم بهتر است. به هر حال از این جور درخواست‌ها هم کم و بیش داریم.


۸ دیدگاه

    1. @ money71 » از هر دانشگاهی که بتوان عنوان “شنگول و منگول” را در مورد آن به کار برد. هر دانشگاهی که یلخی دانشجو جذب کند و فله ای کلاس تشکیل دهد و نهایتا مدارک تحصیلی را به صورت انبوه منتشر کند.

  1. سلام، وقت بخیر.

    تا حدودی میشه گفت مورد اول تا سوم را درست گفته اند. فکر میکنم که ظاهر سایت ( و شاید محتوای آن) از سال ۸۳ تا کنون تغییر خاصی نداشته است.

    همینطور که فرمودید برایتان مهم است که اشخاص از برخی دانشگاهها نباشند. نظرتان محترم است، اما به نظرم در “همان” دانشگاهها هم افراد مستعدی هستند، که شاید بنا به دلایلی موفق نشده اتد دانشگاه بهتری بروند. اینکه از قبل درباره شخصی، از روی دانشگاهش، بصورت قطعی، قضاوت کرد، درست نیست. در بدترین حالت، یک مصاحبه میکنید و سپس آن فرد را رد صلاحیت میکنید.

    تا اونجا که یاد دارم، جناب آقای آواژ، خود شما هم صنایع خوندید، نه نرم افزار، حال این درست است که در مورد دانش نرم افزاری شما از قبل قضاوت کنیم؟ همان طور که بسیاری از افراد از رشته هایی غیر از نرم افزار هستند، اما دانششان در این زمینه از بسیاری از دانشجویان نرم افزاری بیشتر است، حتی از دانشجویان آن دانشگاههای خوب (!)

    این قضیه بخصوص در حوزه نرم افزار، نمود بیشتری داره. معمولا شرکت های کامپیوتری باید دنبال اشخاصی باشند که دانش نرم افزاری بالایی داشته باشند، چیزی که کمتر در رشته نرم افزار در دانشگاه تدریس می شود.

    ———————————–
    گاهی اوقات باید پیش قضاوت ها را کنار گذاشت، جور دیگر دید، واقعا جور دیگر باید دید.

    موفق باشید.

    1. @ فرید »
      در مورد ظاهر سایت من هم با شما و ایشان تا حدی موافقم. البته محتوای سایت را خیلی به تدریج و البته کم تغییر داده ایم. واقعیت این است که هم وقت نکرده ایم و هم به قول آقای رضا قربانی، رسانه بزک شده خریدار ندارد. . شاید باور نکنید. اما تا به حال بسیاری از مشتریان ما یک بار هم سایت ما را ندیده اند و اصولا در یک کسب و کار B2B در ایران اهمیت سایت چندان بالا نیست. این ها را که گفتم اما دلیل نمی شود که به سایت و ظاهر آن نپردازیم. حرف شما و ایشان درست.
      در مورد ORM: فکر می کنم بیشتر یک بحث فنی است. به هر حال این فناوری در خیلی از شرکت ها و البته بهساد پذیرفته شده. ایشان اگر می خواهند بحث فنی کنند جایش این جا و به این شکل نیست. از طرف دیگر، باید قبول کرد که تیم اجرایی NHibernate هم سر ِ کار نیستند بالاخره هر فناوری دلایل وجودی خاص خود را دارد.
      اما در مورد دانشگاه، می دانید که حساسیت من نه از جهت فنی و تخصصی و در واقع آموزشی، که از جنبه پرورشی است. متاسفانه از نظر آموزشی اکثر دانشگاه های ایران چیزی برای عرضه ندارند. اما از نظر پرورشی، هنوز هم تفاوت بسیار است بین دانش آموخته فلان دانشگاه معتبر که به دانشجو، تعهد، مسئولیت پذیری و چگونه یاد گرفتن و اهمیت بخشی به زندگی آموخته است، تا دارنده مدرک بهمان به اصطلاح دانشگاه که هیچ یک از این مسائل را به او یاد نداده اند. من از هیچ دانش آموخته ای انتظار سواد ندارم! انتظار تعهد دارم

  2. سلام مهندس جان
    یک موضوع انشا در قدیم بود که می گفت قصد دارید “چه کاره بشوید”؟
    طبق سنت مرسوم عده ای نوشتند”معلم”
    معلم گفت :ما که می خواستیم “فلان و بهمان”بشویم شدیم” این” وای به حال “شما”
    بگذریم تا چند سال بعد در یک “مصاحبه”
    از من سوال شد به انتخاب خود قصد دارید در کدام شرکت کار کنید؟
    در پاسخ، با توجه به خاطرات ناثواب گذشته و برای نشان دادن انگیزه بالا اسم یک شرکت معروف را آوردم خلاصه همین شد عامل رد صلاحیت به دلیل “عدم داشتن تعهد”(البته من خیلی مشتاق به کار در آن شرکت بودم)
    حال مهندس جان خواهشمندم شما یک راهی برای نشان دادن “تعهد” در اولین جلسه “مصاحبه” به دوستان ارایه دهید.
    با تشکر.

    1. @ ساید » من مجبور هستم به چند واقعیت نگاه کنم که اعتقاد دارم به هیچ وجه کامل نیستند. اول ساعت آمدن افراد. دوم پر کردن تمام آیتم های موجود در فرم درخواست کار. موارد دیگر هم اجازه بدهید که پنهان بماند چون سئوالاتی هستند که از افراد در طول مصاحبه می پرسیم و سئوالات مستقیمی هم نیستند. به یقین از طرف مقابل نمی پرسیم که تو آدم متعهدی هستی یا نه!
      البته من اگر جای آن شرکت بودم، حتما شما را می پذیرفتم. چرا که صداقت امروز کالای گرانبهایی است که کمتر یافت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *