| |

او اشتباه کرد

همین چند روز پیش بود که عطای یک قرارداد خوب را به خاطر رشوه‌ای که از ما خواسته بودند به لقایش بخشیدم. نمی‌خواهم ژست جانماز آب کشیدن و یا با وجدان بودن به خود بگیرم که اعتراف می‌کنم دارای لغزش‌های خاص خود بوده و هستم. اما مسئله این‌جاست که هر چقدر دارای اشتباهات و لغزش‌های بزرگ و کوچک باشم، رشوه برایم خط قرمز بوده است. هر چند که وسوسه‌هایی همیشه وجود داشته و دارند.

اما هدف از بیان این مقدمه، جنجال ذهنی است که این روزها داستان اختلاس ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برایم ایجاد کرده. نمی‌توانم آن را هضم کنم و گلویم از بغض این جنایت گرفته است. این میان یک روز است که ذهنم معطوف یک موضوع خاص در کل این قضیه شده است که هدف آقای (الف-خ) از ایجاد شرکت‌ها و موسسات مختلف (فهرست ناقص است البته!) چه بوده است، ما که همیشه ادعا داریم که سود خرید و فروش همواره بیشتر از تولید است، این همه شرکت تولیدی را او برای چه ایجاد کرد و یا خرید؟! مهم‌تر و خوش‌مزه تر از آن، هدف وی از ایجاد یا خرید یک شرکت مشاوره مدیریت و  ایجاد    خرید یک شرکت مهندسی نرم‌افزار!! چه بوده است. حالا ما به خاطر عشق به این حوزه آمده‌ایم و هر روز غر می‌زنیم که هزار مشکل دارد و …، این بابا که عقلش می‌رسید!

بنده خدا همین کارهای اشتباه را انجام داد که قضیه لو رفت. اگر مثل بقیه فقط توی کار اختلاس و خرید و فروش و دلالی باقی می‌ماند، لازم نبود این‌همه اسمش را در بوق کنند.

۴ دیدگاه

  1. سلام
    با توجه به تاریخ شروع این جریان (سالهای ۸۵ تا ۸۸) معلوم است که اشباه ایشان باعث لو رفتن ماجرا نبوده، اصلا کسی بی اطلاع نبوده که چیزی بخواهد لو برود.
    بگذریم، در مورد شرکت نرم‌افزاری مربوطه هم تا جایی که اطلاع دارم این شرکت طراحی سیستم جامع منابع سازمانی در تمام شرکتها وابسته به هلدینگ را انجام میدادند که سیستم واقعا قدرتمند و گران قیمتی هم هست.
    با توجه به بازار و بازه استفاده از محصول آنها، احتمالا جز موفقترین شرکتهای نرم‌افزاری اخیر هم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *