در جلسه بسیج مهندسین بود که بحث شد چرا شرکت هایی مثل Google و ebay در این شکل نمی گیرد. من فکر می کنم که متهم کردن دولت در عدم تهیه زیر ساخت ها و برنامه ریزی چندان کار درستی نیست. در حالیکه خیلی ها این را به عنوان اولین دلیل می دانند. من زیاد جایی برای آن باز نمی کنم.
در آن جلسه حرفی را گفتم که امشب مصداق بهتری را می شود برای آن گفت:
امشب در Orkut مشغول گشت و گذار بودم و دنبال گروههای شبکه های اجتماعی و از این جور حرفها . ناخودآگاه سر از گروه های کارآفرینی و مسائل مرتبط در آوردم و مشغول شدم به بررسی افراد حاضر در گروه کار آفرینی در Orkut.
برایم جالب بود که حتی یک ایرانی در آن عضو نیست. در حالیکه در گروه های ادبی ، فرهنگی ، شعر و …. پر از ایرانی است. پرداختن به ارزشهای هنری و فرهنگی و حافظ و سهراب سپهری و … بسیار ارزشمند است. اما آیا کمی تطابق با نیازهای رشد و پیشرفت جامعه امروز لازم نیست ؟
یاد جمله ای افتادم که در آن جلسه بیان کرده بودم. کارآفرینی در ایران و در بین مردم و دانش آموختگان به عنوان یک هنجار ارزشمند تلقی نمی شود و من فکر می کنم که تا زمانی که این مفهوم عمیق جای خود را در جامعه باز نکرده باشد. ما شاهد شرکتهای بسیار بزرگ در حوزه IT و شاید هم سایر حوزه های بخش خصوصی نخواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *