| |

تکنولوژی هرگز کافی نیست!

عرض شود که:

  • بازاریابی محصولات نرم‌افزاری به شدت ادامه دارد. اما به نظر می‌رسد که این فرآیند سخت‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که پیش‌بینی می‌شد. در سفر از شرکتی شهرستانی بازدید کردم که از نظر تکنولوژیک پایین‌تر از بهساد قرارداشت. اما از نظر تعداد مشتریان (البته با در نظر گرفتن ۸ سال سابقه بیشتر) بسیار خوب عمل کرده بود.حمایت همشهری‌های این شرکت نیز بسیار جالب توجه است. هر جا که می‌رفتیم از عمل‌کرد آن‌ها تعریف می‌شد. بر خلاف اراک که هنوز ترجیح می‌دهیم به صورت چراغ خاموش حرکت کنیم.  اعتراف می‌کنم که در زمینه بازاریابی انبوه بسیار بی‌تجربه و البته تا حد زیادتری بدون دانش هستیم. من باور دارم که توسعه نیافتگی فناوری اطلاعات در اراک حسابی کار دست آن داده است.
  • سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به همراه استانداری مرکزی قصد دارند اقداماتی در زمینه توسعه فناوری اطلاعات در استان انجام دهند. من باور دارم که موفق نمی‌شوند. چون ساختار و بلوغ لازم برای توسعه فناوری اطلاعات در هیچ کدام از این دو نهاد، نهادینه نشده است. دوستان قبلا توصیه کرده‌اند چیزی در این زمینه ننویسم. من هم به همین چند جمله بسنده می‌کنم.

  • یکی از مشتریان بسیار کلیدی اراک در معرض ورشکستگی قرار گرفته است. این دومین مشتری ورشکسته در اراک است که البته هر دو پس از عمری دولتی بودن، خصوصی شدهاند. موضوع تا حد زیادی برایم عجیب بود. بیشتر شبیه شایعه می‌ماند تا واقعیت. به هر حال اوضاع مالی‌اشان خوب نیست. با چنین وضعیتی در اراک فقط دو مشتری خواهیم داشت که در آمد قابل توجهی هم از آنها متوجه بهساد نمیشود. ضمن این‌که اصلا تمایلی برای کار کردن با ادارات دولتی اراک را ندارم. به نظرم می‌رسد که سهامداران بهساد باید در مورد تاسیس دفتر تهران از جدیت و عاقبت‌اندیشی بیشتری برخوردار باشند.
  • و چند عکس هم از سفر:

  مسئول ایمنی من کیست؟دمی استراحت در سفر دماوندبر فراز ابرها

 

 

۲ دیدگاه

  1. هیچ دقت کرده اید که کسی به قطار ایستاده سنگ پرتاب نمی کند ولی به محض اینکه قطار شروع به حرکت کرد به او سنگ می زنند ؟ مسئولین برخی سازمان‌ها در استان مرکزی هم به جای حمایت از شرکت های استانی تمام سعی و تلاش خود را به کار می برند تا شرکت های موفق را به زمین بزنند. رقبا که دیگر جای خود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *