بهساد ۹۶

مثل همه این سال‌ها و مانند بسیاری از کسب و کارهای این روزهای کشور، سال ۹۶ سالی پر چالش، اما پر دستاوردی برای بهساد بود. در مورد چالش‌ها آن‌چه که می‌توانم از آن صحبت کنم فشار مالی و کمبود نقدینگی بود که مانند یک اپیدمی کشور را فرا گرفته است. اگرچه نتوانستیم که شرایط را به حالت کاملن نرمال بازگردانیم، اما تا حدی با اعمال یک مدیریت صحیح بر مصارف و پیگیری مطالبات در شرایط مدیریت شده‌ای قرار داشتیم.

اما دستاوردهای بهساد در سال ۹۶ چه بود؟
بهتایم یا همان «نرم‌افزار تایم شیت و مدیریت پروژه ابری»
بهتایم برای بهساد ماحصل تغییر رویکرد به بازار است. یعنی هم ایجاد بخشی جدید در کنار مشتریان دولتی و سازمان‌های بزرگ در بازار بهساد و هم تغییر مدل درآمدی. توسعه این نرم‌افزار که مناسب کسب و کارهای کوچک و یا واحدهای ستادی سازمان‌های بزرگ است در سال ۹۶ از پیشرفت قابل توجهی برخوردار شد. به نحوی که هم اکنون این نرم‌افزار قابل بهره‌برداری است و تا چند روز آینده و با فعال شدن قابلیت پرداخت اینترنتی، آخرین مرحله اجرایی خود را هم تکمیل می‌کند. در سال ۹۷ هم افزایش امکانات بهتایم را در دستور کار داریم و هم افزایش فعالیت‌های بازاریابی در مورد آن را.
• نرم‌افزار مدیریت تولید و قیمت‌تمام شده بهساد.
این نرم‌افزار مناسب شرکت‌های تولید کننده محصولات بر اساس سفارش است که فرآیندهای اصلی یک شرکت تولیدی را از لحظه دریافت استعلام و مناقصه تا تحویل محصول به مشتری پوشش می‌دهد و پس از آن می‌توان قیمت تمام شده تولید یک سفارش برای مشتری را محاسبه نمود. یکی از دستاوردهای مهم بهساد در سال ۹۶ تکمیل این نرم‌افزار و ارائه آن به بازار بود. با توجه به وضعیت نابسامان صنعت کشور و بحران نقدینگی مبتلابه آن، در مورد بازاریابی و قیمت‌گذاری نرم‌افزار دچار چالش و تجدید نظر هستیم. آیا شرکت تولید‌کننده‌ای که با معضل حقوق کارکنان، نقدینگی و بازار روبرو است، نیازی به مدیریت و کنترل تولید و موجودی‌ها دارد؟ البته که دارد! اما آیا مدیری که این مشکلات را دارد می‌تواند به آن فکر کند؟ قطعا پاسخ به این سئوال سخت‌تر از پاسخ به سئوال پیش از آن می‌باشد. پس چگونه می‌توان در این رکود و خفگی صنعت به آن محصول نرم‌افزاری ارائه کرد؟

• سال آرامش در حوزه منابع انسانی
سال ۹۶ بدون اغراق پر از آرامش در حوزه منابع انسانی بهساد بود. در شانزده سالی که از عمر بهساد می‌گذرد، کم‌تر پیش آمده است که چنین آرامشی را تجربه کرده باشم و همکارانم را این‌چنین دوست داشته باشم.

• تغییر روی‌کرد به بازاریابی
سال‌های متمادی است که در فکر تغییر روی‌کرد به بازار هستیم و متاسفانه در این راه اشتباه‌های زیادی داشتیم و هزینه‌های زیادی را هم متحمل شدیم. ریشه مشترک همه اشتباههای گذشته اعتماد به افراد خارج از سازمان و مدعی بود که از آتش زبان آن‌ها آبی برای بهساد گرم نشد. با یک نگاه به درون یکی از همکاران فنی با سابقه در پروژه‌ها و پشتیبانی شرکت مسئولیت بازاریابی را بر عهده گرفت و به همراه او سایر دوستان نیز همکاری بسیار دل‌سوزانه و قابل توجهی داشتند. در کنار این موضوع، مطالعه و افزایش دانش بازاریابی را به طور درون‌زا در بهساد نهادینه کردیم. خوش‌بختانه روی‌کرد بازار نیز نسبت به ما مثبت بود و نشانه‌های خوبی از توسعه بازار پدیدار شد که باید در سال ۹۷ با جدیت به آن پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *